GI godis / kaka

Här kommer ett snabbt enkelt och det viktigaste GOTT recept på en GI kaka/ godis, men jag skulle nog kalla det godis. Påminer mycket om naturgodis, mumsigt :D
Du behöver
200 g choklad, helst mörkchoklad ( 70 % ) men går bra med marabou mjölkchoklad, det använde jag eftersom jag ogillar mörkchoklad men orginal receptet är mörkchoklad
ca 2-3 dl vanlfria nötter.
Gör så här!
Smält chokladen i mikron. Hacka nötterna och rör i. Klicka ut på ett bakplåtspapper och ställ svalt för att stelna.
Jag använde rostade cashewnötter, rostade jordnötshjärtan, paranötter och salta jordnötter, men hasselnötter, pistagemandel, valnötter, mandel och andra nötter passar också!
Smält chokladen i mikron. Hacka nötterna och rör i. Klicka ut på ett bakplåtspapper och ställ svalt för att stelna.
Jag använde rostade cashewnötter paranötter och salta jordnötter, men hasselnötter, pistagemandel, valnötter, mandel och andra nötter passar också!

Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback