Marabou mjölkchoklad kladdkaka!

2 ägg
3 dl strösocker
1 ½ tsk vaniljsocker
1 krm salt
200 g marabou mörk choklad.
1 ½ dl vetemjöl
100 g smält smör
Rör ihop ägg och socker. Tillsätt vaniljsocker, salt och mjöl.
Smält chokladen och rör ner i smeten.
Till sist hälls smöret i, rör till en jämn smet.
Häll smeten i en bröad och smörad form.
Grädda i mitten av ugnen i 150 grader, ca 35 min.
Här kommer ett smarrigt tips på en grymt god choklad tårta med marabou, men frågan är, vad är inte gott som innehåller marabou???
Enjoy!

Du behöver!
2 ägg
3 dl strösocker
1 ½ tsk vaniljsocker
1 krm salt
200 g marabou choklad.
1 ½ dl vetemjöl
100 g smält smör
Gör så här!
Rör ihop ägg och socker. Tillsätt vaniljsocker, salt och mjöl.
Smält chokladen och rör ner i smeten.
Till sist hälls smöret i, rör till en jämn smet.
Häll smeten i en bröad och smörad form.
Grädda i mitten av ugnen i 150 grader, ca 35 min.
Om du vill ha ännu mer Marabou så smält en hel kaka till / ta en annan smak om du vill tex Digestive som är min favorit! ) och häll över kladdkakan som yta. Ännu smarrigare! ;)
Super gott med lite grädde och kaffe!
Kramar!

Kommentarer
Tess

mm, tjena vad smaskigt! :)



Blogg: http://theresiast.blogg.se/
2011-12-31 @ 11:33:08
Anonym

GE MIG NUUUUUUUUUU!!!!!!!!



2012-01-01 @ 14:31:59




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback