Saftiga saffransmuffins

Här kommer ett lätt och gott recept på saffrans muffins. Jag och mamma testade det nårra veckor innan julen och dem blev lyckade faktiskt!
( P.s I veckan hade jag tänkt att göra scones om jag har tid över , mina PEPPARKAKSSCONES, så håll utkick för det vill ni INTE missa!! ;) )

Du behöver
125 g smör
0,5 g saffran
2 dl mjölk
1 ägg
4 dl vetemjöl
2 dl socker
2 tsk vaniljsocker
2 tsk bakpulver
125 g smör
0,5 g saffran
2 dl mjölk
1 ägg
4 dl vetemjöl
2 dl socker
2 tsk vaniljsocker
2 tsk bakpulver
Gör så här!
Smält smöret och tillsätt saffran. Låt det svalna.
Vispa ner mjölken och sedan ägget.
Blanda vetemjöl, socker, vaniljsocker och bakpulver och rör ner det.
Fördela smeten i ca 15 muffinsformar. Använd helst muffinsplåt.
Grädda mitt i ugnen i 200 grader i ca 15 min. Ska du göra mini muffins ska du ha dom inne i ca 8 min istället.
Peace matlovers!! / carro

Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback