En galet god gratäng!

Idag gjorde mamma världens godaste, enklaste och nyttgaste gratäng jag ätit på länge med nästan alla mina favorit ingredienser! Kan det bli bättre? Bland annat, svamp, vitlök, lax och sparris! Här kommer receptet !


Skär lax och torsk i fyrkantiga små bitar. Vi hade 3 laxfileer och en hel torsk file. Peppra och salta dem lite och lägg i en 'gratängform' och sätt in i ugnen ca 10 min på 200 grader.
Samtidigt blandar du 2 dl creme fracihe, lite vit peppar, 4 pressade vitlöksklyfotor och lite kaviar i en skål.
Bryn schampinjoner ( vi hade mycket schampinjoner för det är ju såå gott!! ) i stekjärnet och koka upp sparris.
När formen med fisken stått inne i ugnen i 10 minuter tar du ut den, lägger på crame frache blandingen , lägger på den brynade svampen och sparrisen. Peppra med citronpeppar, salt och svarpeppar. In i ugnen ca 10 minuter på 200 grader. Klart!! Hur lätt som helst och galet gott. Jag åt det med en sallad till vilket var riktigt gott ! : )
KRAM CARRO


Kommentarer
Frida

Åh den gratängen verkar riktigt god! :) Måste jag testa.



Svar: Jag tycker scones med keso blev jättegoda, lika goda som vanliga men mer mättande med keso i. Testa!! Kram



Blogg: http://fridacsvensson.blogg.se/
2012-04-11 @ 20:50:04




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback