Nästan som hotellfrukost!

Hellosan, som carro skrev innan så kom världens underbaste tjejer hit till mig (clara) och åt fruskost/brunch vid halv 12 ungifär, hade gjort massa gott, och måste säga att jag är lite imopnerad av mig själv faktiskt haha! :D
men jaa det var verkligen super gott!! Så tänkte slänga in lite bilder och recept på alltihop! :)
Kram på er / clara
2 gigantiska scones (menar verkligen gigantiska)

ugnen på 225 grader i ca 10-15 min
5 dl grahamsmjöl (funkar med vanligt också)
2 tsk bakpulver
2 krm salt
1 ½ dl linfrön
1 dl solrosfrön
2 dl vatten
60 g margarin
Gör så här
- blanda i alla torra ingredienserna i en bunke, och sedan när du lägger i smöret så använd händerna och ''dega'' ihop degen och sist häller du i vattnet.
- dela degen på 2, så det blir två styckern jämn stora degklumar
- lägg ut dom på en plåt med bakplåtspapper och skär ett kors med en kniv på sconsens topp. (sätt plåten i mitten av ugen)
Pankakor till 2 pers

3dl mjölk
1 1/4 dl grahamsmjöl (funkar självklart med vanligt också)
2 ägg
Gör så här
- blanda äggen och mjölken i en bunde och sist mjölet, blanda tills mjölklumparna har försvunnit!
- häll i lite smör i stekpannan och sedan häller du på en lite smet, låt pankakan stekas tills den har fått ''fin' brun
färg!
Croissanter

ugn 225 grader ca 10 min
2 tinade smördegsplattor
1 ägg
1 msk socker
½ tsk salt
gör så här
vispa (inte med elvisp) ägg med sockret och saltet och pensla på de på smördegsplattorna.
snurra ihop smördegsplattorna som på bilden nedan!
Sen kommer en liten bildbomb nu! :D

Kommentarer
Sanna

Va gott allt ser ut! Tänkte bara fråga vad du använder för kamera när du tar dessa bilder? Kram :)



2012-02-23 @ 18:01:45
clara & caroline svarar

ja visst gör de! :) Jag använde min mobil kamera, iphone 4a :)

kram



Blogg: http://ccfoodfunnies.blogg.se/
2012-02-23 @ 18:21:19
Peo

Ser mycket gott ut, när dukas det upp nästa gång?



2012-02-23 @ 21:01:16




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback