En av favorit rätterna ikväll

Ja ikväll var jag så galet sugen på ceasarsalladen som jag älskar så det fick bli det ! :D Så otroligt gott , finns nog inget bättre ibland alltså... Här kommer mitt recept igen.
Coctailtomater
Ruccola sallad
Parmesanost
Peppar
Bacon
Egengjorda vitlökskrutonger
Ceardressing
Hur du gör dina egna krutonger: Hetta upp en platta och häll i olivolja . Pressa i några vitlöksklyfor ,jag brukar typ ta 10 st för jag som sagt älskar stark och kryddig mat.. låt det puttra lite och lägg sedan i skivade brödkrutonger, du kan använda vilket bröd som helst bara du skärt dom i fyrkanter. Stek dem på låg värme ganska länge eller hög värme en kortare tid tills dem blir gyllen brunaoch peppra med svartpeppar och oregano.

Coctailtomater
Ruccola sallad
Parmesanost
Peppar
Bacon
Egengjorda vitlökskrutonger
Ceardressing

Hur du gör dina egna krutonger: Hetta upp en platta och häll i olivolja . Pressa i några vitlöksklyfor ,jag brukar typ ta 10 st för jag som sagt älskar stark och kryddig mat.. låt det puttra lite och lägg sedan i skivade brödkrutonger, du kan använda vilket bröd som helst bara du skärt dom i fyrkanter. Stek dem på låg värme ganska länge eller hög värme en kortare tid tills dem blir gyllen brunaoch peppra med svartpeppar och oregano.
Sedan steker du kycklingen och baconen enligt anvisningarna på paketet, glöm ej att krydda kycklingen medans du steker den, jag kryddar med samma smaker som till krutongerna!
Sedan är det bara att blanda ihop alla ingredienserna till en smarrig sallad! Peppra och krydda så mycket som du vill, och riv parmesan ost över hela salladen. Jag som älskar kryddor dränker min sallad i peppar som ni ser på bilderna. Men hur gott är det inte?!



KRAM CARRO!

Kommentarer
Tess

Vilken mat ni gör! Jösses :)



Blogg: http://theresiast.blogg.se/
2012-02-13 @ 22:53:44




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback