Favoritsoppan med nybakat bröd!

Hejsan! :) Ikväll blev det en av dem godaste rätterna, saffranssoppan med fisk! Mums vad gott! Det är så otroligt gott. Men väldigtmättandet så man orkar inte så mycket..  men man njuter verkligen när man äter det .Till det bakade jag mitt favorit bröd  och la i massa cashewnötter vilket blev otoroligt gott!
Till soppan toppade vi med vitlöks Aioli och jag tog som vanligt massa citronpeppar.. Har ni fortfarande inte testat detta så måste ni absolut göra det! :D
Brödet:
Ingredienser
3 dl dinkel fullkornsmjöl
3 dl rågmjöl
½ dl linfrö
½ dl solrosfrön
½ dl pumpafrön
2 dl blandade nötter valnötter &cashew nötter använde jag, och det är det godaste! Hacka dem om du inte vill ha så stora bitar.
1 tsk salt
6 dl yoghurt, naturell
1½ tsk bikarbonat
Gör så här
Ugn 175°
Smörj en avlång form, bröa med sesamfrö.
Grädda i nedre delen av ugnen i cirka 40-45 minuter
Rör ihop alla ingredienser i en skål. Lägg över i formen.
Detta brödet är ett av dem godaste jag ätit, tack o lov för att jag testade det!! Så mycket godare än köpt bröd och eftersom jag älskar nötter så är det perfekt , och mina vänner och familj älskar också det. Testa testa!
Ingredienser
3 dl dinkel fullkornsmjöl
3 dl rågmjöl
½ dl linfrö
½ dl solrosfrön
½ dl pumpafrön
2 dl blandade nötter valnötter &cashew nötter använde jag, och det är det godaste! Hacka dem om du inte vill ha så stora bitar. Jag la nog i 5 dl cashewnötter he he ! :D  Kanske var lite mer...
1 tsk salt
6 dl yoghurt, naturell
1½ tsk bikarbonat
Gör så här
Ugn 175°
Smörj en avlång form, bröa med sesamfrö.
Grädda i nedre delen av ugnen i cirka 40-45 minuter
Rör ihop alla ingredienser i en skål. Lägg över i formen.
Detta brödet är ett av dem godaste jag ätit, tack o lov för att jag testade det!! 
Och receptet till soppan kommer här! :http://ccfoodfunnies.blogg.se/2012/january/den-super-goda-saffranssoppan-med-fisk.html

Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback