Halloumisallad

Hejsan allihopa! :D Jag ligger hemma med feber och tänkte därför lägga lite mer energi på bloggen just nu som lite sysselsättning!
Ibland kan det var tråkigt att äta samma sallad hela tiden.. det gör lätt att man tröttnar på det och tänker, ''Nej inte sallad nu igen ''.. Men då har jag en bra ide! Variera innehållet! Innan snöade jag totalt in på ceasarsalladen och är fortfarande  galet tokig i det , men man måste även testa nya grejer så att man tycker det är lika gott varje gång.. för äter man samma varenda gång då kan det bli väldigt långtråkigt..
Jag brukade se folk som åt någon såkallad Halloumi ost och hade ingen aning om vad det var för något, jag tyckte mest det såg ut som typ ett grillat suddiggumi HAHA! Och sa till mig själv flera gånger idag ska jag testa det , idag ska jag göra hallumisallad!! Men det blev aldrig av,men tillslut så!! Och jag måste säga tack till mig själv som testade detta, det var RIKTIGT gott! De smakar lite segt när man tuggar det, nästan som gummi faktiskt hehe..och jag brukar äta det lite då och då, för att inte tröttna. Gud vad gott det är! Och eftersom jag gillade det så mycket så tror jag nog att ni också kommer göra det, så därför slänger jag upp ett recept , bra va? :D
Kram på er ! Carro

Bild tog jag från ICA visst ser det gott ut?Me love!

Ingredienser
1 rödlök
1 cantaloupemelon (à ca 750 g)
1 honungsmelon (à ca 1 kg)
finrivet skal av 1 lime
1 ask körsbärstomater (à 250 g)
1 halloumiost (à 250 g)
1 msk olivolja
1 påse blandad sallad (à ca 140 g)
1 dl kalamataoliver
1 dl rostade och skalade pistasch- eller cashewnötter
Ingredienser
1 rödlök
1 orange melon ( om du vill ha det )
1 honungsmelon ( om du vil ha det )
1 ask körsbärstomater
1 halloumiost (à 250 g)
1 msk olivolja
ruccolasallad
sparris ( gärna stekt)
1 dl rostade cashewnötter eller en påse pinjenötter
lite timjan

Hacka och skär alla ingredienser som du vill ha dem och lägg upp på en talrik. Sen gör du hallumiosten : Skär halloumin i ca 1 cm tjocka skivor. Stek osten i olja ca 1 minut på varje sida i en het stekpanna. Lägg osten längst upp på salladen när den är klar.


Tips på olika dressingar och såser som passar PERFEKT till halloumisallad & du blandar bara ihop allt och häller över salladen:
dressing 1:
Olivolja med citronsmak
Vitvins vinäger
Salt & Peppar
dressing 2:
3 msk. baslamvinäger
0,5 dl. olivolja
1 vitlöksklyfta
salt, peppar
dressing 3:
1 förp rucola, (70 g)
1 tsk flytande honung
1/2 st vitlökslyfta, riven
1 ask keso, (250 g)
dressing 4:
Det lättaste du kan göra är att ringla över en god balsamico över salladen! Och dem ser ut så här

Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback