Knäckebrödsbak

Morsningkorsning! Igårkväll efter jag hade bakat brödet som min familj verkligen älskade! Så satte jag igång med att göra knäckebröderna eftersom dem var slut och dem går ju verkligen åt!! :) Och igår testade jag att lägga ner lite cashewnötter också men jag hackade dem inte.. vilket man borde göra för annars kan knäckebrödet spricka pga av att nötterna är så stora. Men det var galet gott ändå! Så det fick bli min frukost idag. Riktigt gott!
Kramisar Carro
På dem översta bilderna ser ni då smeten, och på bilderna där nere har ni resultatet! :D Mumsigt.
Här kommer receptet på knäckisarna igen så som jag gjorde dem igår!
Du behöver :2 dl dinkelmjöl0,5 dl linfrön1 dl sesamfrön1 dl solrosfrön0,5 dl rapsolja2 dl kokande vattenflingsaltGör så här:Blanda samman alla ingridienser och tillsätt lite salt. Bred därefter ut smeten på en plåt med bakplåtspapper och strö över lite flingsalt. Grädda i ugnen i ca. 1 timme på 150 C
Du behöver :
2 dl dinkelmjöl
0,5 dl linfrön
1 dl sesamfrön
1 dl solrosfrön
0,5 dl rapsolja
2 dl kokande vatten
flingsalt
Jag la även i
1 dl rostade pumpakärnor ( om du vill )
0,5 dl hackade cashew ( om du vill )
1 dl extra linfrön ( om du vill! )
Gör så här:
Blanda samman alla ingridienser och tillsätt lite salt. Bred därefter ut smeten på en plåt med bakplåtspapper och strö över lite flingsalt. Jag rekomendera att ta lite mer flingsalt då det var mycket godare när man kände salt smaken !! Grädda i ugnen i ca. 1 timme på 150 C
Du behöver :
2 dl dinkelmjöl
0,5 dl linfrön
1 dl sesamfrön
1 dl solrosfrön
0,5 dl rapsolja
2 dl kokande vatten
flingsalt
Jag la även i
1 dl rostade pumpakärnor ( om du vill )
1 dl extra linfrön ( om du vill! )
1 dl cashewnötter
Gör så här:
Blanda samman alla ingridienser och tillsätt lite salt. Bred därefter ut smeten på en plåt med bakplåtspapper och strö över lite flingsalt. Jag rekomendera att ta lite mer flingsalt då det var mycket godare när man kände salt smaken !! Grädda i ugnen i ca. 1 timme på 150 C

Kommentarer
Erika

Jag testade att baka detta knäckebröd idag! Super gott och det var jätte gott att äta med skinka och brieost. Ett tips sådär!

Bra, rolig och inspirerande blogg! :)



2012-03-24 @ 21:29:15
Clara&Carros receptblogg SVAR

svar Erika: Åh vad roligt att du testade dem och faktiskt gillade dem ! :D

Det låter som ett väldigt gott pålägg.. ska absolut testas ! :) Kramar!



Blogg: http://ccfoodfunnies.blogg.se/
2012-03-25 @ 12:26:46




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback