Mitt absoluta favorit bröd igen!

Som ni vet bakade jag mitt favorit bröd häromdagen till soppan vi åt :) Och så la jag ut recepttet, tog lite nya bilder på det idag för att visa er. Det är så himla gott med nötter och MYCKET frön i ett bröd. Det gör att det får mycket mer smaker. Och det är absolut godre än ett helt vanligt bröd enligt mig då! Men här kommer iallfall det exakta recepet som jag använde mig av då jag bakade det. Jag ändrade lite och hällde i mycket mer av sakerna än vad det egentiligen ska. Och det blev mycket godare! :D TESTA TESTA TESTA. Så här är mitt egna  recept:
Brödet:
Ingredienser3 dl dinkel fullkornsmjöl3 dl rågmjöl½ dl linfrö½ dl solrosfrön½ dl pumpafrön2 dl blandade nötter valnötter &cashew nötter använde jag, och det är det godaste! Hacka dem om du inte vill ha så stora bitar.1 tsk salt6 dl yoghurt, naturell1½ tsk bikarbonatGör så härUgn 175°Smörj en avlång form, bröa med sesamfrö.Grädda i nedre delen av ugnen i cirka 40-45 minuterRör ihop alla ingredienser i en skål. Lägg över i formen.Detta brödet är ett av dem godaste jag ätit, tack o lov för att jag testade det!! Så mycket godare än köpt bröd och eftersom jag älskar nötter så är det perfekt , och mina vänner och familj älskar också det. Testa testa!
Ingredienser
3 dl dinkel fullkornsmjöl
3 dl rågmjöl
½ dl linfrö
½ dl solrosfrön
½ dl pumpafrön
2 dl blandade nötter valnötter &cashew nötter använde jag, och det är det godaste! Hacka dem om du inte vill ha så stora bitar. Jag la nog i 5 dl cashewnötter he he !   Kanske var lite mer...
1 tsk salt
6 dl yoghurt, naturell
1½ tsk bikarbonat
Gör så här
Ugn 175°
Smörj en avlång form, bröa med sesamfrö.
Grädda i nedre delen av ugnen i cirka 40-45 minuter
Rör ihop alla ingredienser i en skål. Lägg över i formen.
Detta brödet är ett av dem godaste jag ätit, tack o lov för att jag testade det!!
Ingredienser
3 dl dinkel fullkornsmjöl
3 dl rågmjöl
2,5 dl linfrö
1 dl solrosfrön
1 dl rostade pumpafrön
1 dl hackade valnötter
7 dl hackade cashewnötter. La även i ganska många hela cashewnöter
1 tsk salt
6 dl yoghurt, naturell
1½ tsk bikarbonat
Gör så här
Ugn 175°
Smörj en avlång form, bröa med sesamfrö.
Grädda i nedre delen av ugnen i cirka 55- 60 minuter
Rör ihop alla ingredienser i en skål. Lägg över i formen.
Detta brödet är ett av dem godaste jag ätit, tack o lov för att jag testade det!!
Låt det svalna av ett tag. Det är lite godare att äta när det inte är så varmt.

Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback