muffins med daim

Det här behöver du :
3 dl strösocker
1½ dl vetemjöl
1 dl kakao
1½ msk vaniljsocker
1 krm bakpulver

125 gram smält smör
2 stora ägg
1 förp dubbeldaim

GÖR SÅHÄR :
Blanda ihop de torra ingredienserna i en bunke samtidigt som du smälter smöret. Rör ihop allt med smör och knäck i äggen sist. Fyll 10 st normalstora muffinsformar upp till kanten. (Jag använder muffinsformar i silikon från Rusta, har du inte det så rekommenderar jag pappersformar + muffinsplåt). Krossa daimen och smula över varje muffins. Grädda i 175 grader i ca 15 min.

Tips för kladdiga muffins :

  • När muffinsarna inte längre ”dallrar” på ovansida så kör ca 1 minut till i ugnen, sen är dom klara.
  • Förvara i kylskåp i plastpåse, så blir dom extra sega och kladdiga!



bilder och recept från kryddburken.se


Kommentarer
Yuki Yoursic

Awesome blogg. Kommer definitivt testa många recept härifrån bara jag får chansen :D



Blogg: http://yukiyoursic.blogg.se/
2012-02-20 @ 00:31:14




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback