pizza och banana split

'Hellojsan allihopa! idag har jag ätit hemma gjord pizza, superduper gott var den verkligen! ibland kan det vara godare att göra egen pizza än att köpa tycker jag fast inte alltid hehe :) och sen gjorde unnade jag mig en banana split, nu när det är helg och allt och så skönt att det är lov med!! :D
här kommer iaf receptet
Gör så här!

1. Gör degen: Blanda samman mjöl och salt.
1
2. Måtta upp hälften av det ljumma vattnet i en bunke och smula i jästen. Rör om tills jästen har löst sig och tillsätt därefter resten av vattnet.
3. Blanda ner mjölet, lite i taget.
4. Arbeta kraftigt och länge, 5 minuter i maskin eller 10 för hand, till en slät och ganska lös deg.
5. Tillsätt eventuellt lite mer mjöl. Låt jäsa i 30 minuter.
6. Värm ugnen till 250-275°.
7. Laga tomatsåsen genom att hälla tomatkrosset i en kastrull och koka upp. Krydda den med tomatpuré, salt och svartpeppar.
8. Låt tomatsåsen sjuda på svag värme i cirka 20 minuter. Pressa då ner vitlöken och rör om.
Sen får du själv välja vad du vill ha på din pizza! jag la på feta ost, salami, ananas, tomater, och vanlig ost. sen efter pizzan hade varit inne i ugnen så la jag på roccola sallad! hur gott som helst tycker jag! / Clara
nu är jag så mätt så jag vet inte vad, men gott va det! :)

Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback