Scones!

Åh vad sugen jag blev på sconesen som vi åt hos Clara på hennes brunch, så var tvungen att göra dem idag! Galet gott blev det , men scones kan aldrig bli äckligt tycker jag .. mums!
Här kommer receptet som jag gjorde idag, lite annorlunda gänfört med det vi åt hos Clara!
ugnen på 225 grader i ca 10-15 min
5 dl grahamsmjöl (funkar med vanligt också)
2 tsk bakpulver
2 krm salt
1 ½ dl linfrön
1 dl solrosfrön
2 dl vatten
60 g margarin
Gör så här
- blanda i alla torra ingredienserna i en bunke, och sedan när du lägger i smöret så använd händerna och ''dega'' ihop degen och sist häller du i vattnet.
- dela degen på 2, så det blir två styckern jämn stora degklumar
- lägg ut dom på en plåt med bakplåtspapper och skär ett kors med en kniv på sconsens topp. (sätt plåten i mitten av ugen)
5 dl grahamsmjöl
2 tsk bakpulver
2 krm salt
2 ½ dl linfrön
1 dl oumpakärnor
2 dl vatten
60 g margarin
Gör så här:
ugnen på 225 grader
Blanda i alla torra ingredienserna i en bunke, och sedan när du lägger i smöret så använd händerna och ''dega'' ihop degen och sist häller du i vattnet.
Dela degen på 2, så det blir två styckern jämn stora degklumpar & lägg ut dom på en plåt med bakplåtspapper och skär ett kors med en kniv på sconsens topp.Sätt plåten i mitten av ugenen och grädda i 10-15 minuter.


Kommentarer
Greta

Detta ska jag prova snarast! älskar scones, men bakar det på tok för sällan! undra varför...? det tar ju inte ens speciellt lång tid ju :D



2012-02-26 @ 20:58:34
Josse

Jag ska träna ett väldigt tuff pass i veckan(spinning) kl 12. Jag undar vad ni tycker är bäst! Gå upp vid 9 och äta en stadig frukost och sedan en banan en halv timme innan eller gå upp 10 och bara äta frukost ? Hehe har så svårt för sånt

Tacksam för svar :)



2012-02-27 @ 14:07:22
CLARA OCH CARRO SVARAR

SVAR TILL JOSSE:

Hmm... vi har inte så jätte mycket koll på hur och när man ska äta innan träning, men vi hade nog ätit en ordentlig frukost vid 10 tiden och sen gjort en god lunch efter träningspasset! Men sen vet vi inte om du har lätt för att få håll osv, men det är bra om man äter ca 2h innan passet vilket minskar risken för håll!

Hoppas du hittar något sätt som passar dig! :)

Kram



Blogg: http://ccfoodfunnies.blogg.se/
2012-02-27 @ 20:12:28
Julia - Matblogg

Nomnom! Ser mummsigt ut :)!



Blogg: http://ibland.nu/
2012-02-27 @ 22:46:31




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback