Svar på tal !

Fråga: Jag har aldrig ätit lax innan! Men känner att jag måste testa! Era recept ser så mumsiga ut! Men jag undrar om ni har ett recept som dämpar smaken lite så jag kan bli van?:) eller någon god sås jag kan dränka laxen i :)

Clara & Carro svarar : Hejsan! Vad roligt att du tycker våra recept ser goda ut! Och det är dem verkligen!Lax är verkligen super gott och har du aldrig ätit det så är det på tiden att du gör det ! :D Egentligen finns det nog inte något som dämpar smaken.. lax smakar ju helt enkelt lax och vi tror nog att du gillar det som den är! Du kan ju smaka en bit och se om du tex vill ha lite peppar/ salt på och smaka av med vad du gillar mest!  Såsen som vi la ut recept på är någon av den godaste såsen som finns, speciellt till lax. Så den tycker vi absolut att du ska göra till!  Här kommer receptet igen , men som jag skrev ( Carro) så kommer min mammas egna recept upp när jag hittat det !  Hoppas du fick ett svar på det du ville veta. Kramar från oss!

Sås
2 äggulor
2 msk fransk senap
1 kruka basilika
1 kruka timjan
1 kvist rosmarin
1 vitlöksklyfta
1/2 tsk salt
1 krm peppar
3 dl olja

Lägg äggulor, senap, örter, salt och peppar i en matberedare eller i en skål. Mixa slätt i matberedaren eller med mixerstav. Tillsätt oljan, först droppvis och sedan i en fin stråle tills såsen är tjock och pösig.

Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback