Flygandejakob !

Här om dagen blev det Flygande jakob hemma hos familjen Tyledal :) Älskar när min mamma gör mina favorit rätter! Här kommer receptet på det igen :)
Kan hålla med om att min kamera inte gör så att det ser ut som världens lyxrätt! Men man ska ju aldrig dömma något efter utseende ;) För det är underbart gott!
Du behöver:
1 st grillad kyckling3 dl grädde0.5 dl chilisås1 tsk curry1 krm svartpeppar2 st bananer1 paket bacon1 dl salta jordnötte
1 st grillad kyckling
3 dl grädde
1-2  dl chilisås
1 tsk curry
1 krm svartpeppar
2 st bananer
1 paket bacon
1 dl salta jordnötte eller cashewnötter!
Gör så här:
1. Bena ur och lägg kycklingköttet i en form. Blanda grädden med chilisås, curry och svartpeppar. Häll blandningen över kycklingen. Skiva bananer på längden och lägg på. Lägg på den stekta baconen och nötterna!
2. Grädda mitt i ugnen i ca 20 minuter. Servera med vad du tycker är gott! Super smarigt med både ris, pasta och sallad!
Du behöver:
1 st grillad kyckling
3 dl grädde
0.5 dl chilisås
1 tsk curry
1 krm svartpeppar
2 st bananer
1 paket bacon
1 dl salta jordnötte
1 st grillad kyckling
3 dl grädde
1-2  dl chilisås
1 tsk curry
1 krm svartpeppar
2 st bananer
1 paket bacon
1 dl salta jordnötte eller cashewnötter!
Gör så här:
1. Bena ur och lägg kycklingköttet i en form. Blanda grädden med chilisås, curry och svartpeppar. Häll blandningen över kycklingen. Skiva bananer på längden och lägg på. Lägg på den stekta baconen och nötterna!
2. Grädda mitt i ugnen i ca 20 minuter. Servera med vad du tycker är gott! Super smarigt med både ris, pasta och sallad!

Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback