Hemmagjord GI musli

Hejsan! Som många andra gör kan man faktiskt göra sin egna musli hemma, mycket godare och man får valmöjligheten att ta i det som man gillar mest! Här har ni ett exempel på en super smarrig hemmagjord musli med lite olika  som jag verkligen älskar :
rostade pumpakärnor
naturella cashewnötter
hackade paranötter
dinkelflingor
hackade valnötter
solroskärnor
linfrön
1 dl vatten
Ca 1 msk flytande honung
Ca 3 msk rapsolja
1 dl vatten
Ca 1 msk flytande honung
Ca 3 msk rapsolja

Blanda alla gryn i en långpanna, strö över MYCKET kanel, lite kardemumma, ringla över honung, olja och vatten.
Blanda ordentligt. Baka mitt i ugnen på 175 º i ca 30 min, eller tills müslin är torr och har fått lite färg.
Rör om några gånger under tiden. Häll sedan i glasburk.

Jätte gott att ha i filen och yoghurten! Tips är att lägga på lite färsk frukt på filen också , tex banan, äppelbitar och kiwi !
Åh vad man längtar till sommaren när även jordgubbarna kommer vara en självklarhet till frukost! Cant wait!
Carro


Kommentarer
Anonym

Hej på dig! Jag heter Vendela och har precis startat en blogg , det skulle vara jätte kul om du kunde kolla in den och kanske ge tips :)Vi kan följa varandra på bloglovin om du vill? KRAM http://vendelagranberg.spotlife.se



2012-01-30 @ 11:51:47




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback