Idag blev det brocolisoppa!

Idag blev det min mammas super smarriga brocoli soppa, helt förälskad i den! =) Och här kommer receptet.
Koka upp 1,4 dl vatten med en köttbuljong i en djup kastrull. Lägg i en hel påse brocoli och låt kocka i 15 minuter.
Under tiden steker du 2 paket tärnad bacon.
När brocolin och vattnet kokat i en kvart häller du bort vattnet och mixa brocolin med en stavmixer i grytan. Peppra och salta. Sedan spär du med ca 2-3 dl mjölk beroende på hur tjock du vill ha den. Koka ca 2-3 minuter och häll i baconen! Klart! :D
Till detta gjorde vi en snabb cremefraige sås, som man kan ha som en klick i soppan. Ta lite cremefraige blandat med 3 pressade vitlöksklyftor. Mums!



Klart! Eftersom jag älskar peppar och alla sorters kryddor så har jag denna mängden på min soppa, om ni inte gillar kryddor i soppa så ska ni ju inte ta det! Bara jag som gör det i min familj hehe. Smaklig måltid! Kram Carro

Kommentarer
Anonym

Har ni tips på gott knäckebröd?:)



2012-01-11 @ 19:56:13




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback