Krämig pasta med kyckling ,ost och spenat!

För fyra personer behöver du :
4 port. nykokt tagliatelle
3 kycklingfiléer
2 tsk grillkrydda
2 msk smör
2 schalottenlökar
6 salladslökar
20 sockerärter
2 msk kycklingfond, koncentrerad
2 dl vatten
4 skivade vitlöksklyftor
2 msk färska rosmarinblad, hackade
1 msk olivolja
1 påse babyspenat
50 g getost
2 dl lätt creme fraiche
salt, svartpeppar
ca 1 dl hyvlad parmesan
Krydda kycklingfiléerna med grillkryddan och stek dem i smöret i en gryta ca 3 min på varje sida. Efterstek under lock till ca 70 grader innertemperatur. Ta upp filéerna.
Finstrimla schalottenlök, salladslök och sockerärter och lägg dem i grytan. Fräs grönsakerna under omrörning 2-3 min. Häll på vattnet och kycklingfonden och bräsera ca 3 min. Ta grytan från värmen. Dela kycklingen i strimlor och blanda med grönsakerna.
Fräs vitlöken och rosmarinen i oljan ca 1 min. Blanda först i pastan och spenaten, vänd sedan ner kycklingen och grönsakerna. Blanda i creme fraichen och getosten. Låt allt bli varmt.
Smaka av med salt och peppar. Garnera med hyvlad parmesan.
4 port. nykokt tagliatelle
3 kycklingfiléer
2 tsk grillkrydda
2 msk smör
2 schalottenlökar
6 salladslökar
20 sockerärter
2 msk kycklingfond, koncentrerad
2 dl vatten
4 skivade vitlöksklyftor
2 msk färska rosmarinblad, hackade
1 msk olivolja
1 påse babyspenat
50 g getost
2 dl lätt creme fraiche
salt, svartpeppar
ca 2 dl hyvlad parmesan
Krydda kycklingfiléerna med grillkryddan och stek dem i smöret i en gryta ca 3 min på varje sida. Efterstek under lock till ca 70 grader innertemperatur. Ta upp filéerna.
Finstrimla schalottenlök, salladslök och sockerärter och lägg dem i grytan. Fräs grönsakerna under omrörning 2-3 min. Häll på vattnet och kycklingfonden och bräsera ca 3 min. Ta grytan från värmen. Dela kycklingen i strimlor och blanda med grönsakerna.
Fräs vitlöken och rosmarinen i oljan ca 1 min. Blanda först i pastan och spenaten, vänd sedan ner kycklingen och grönsakerna. Blanda i creme fraichen och getosten. Låt allt bli varmt.
Smaka av med salt och peppar. Garnera med hyvlad parmesan och bladspenat!
Bild tagen från Google! :)

Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback