Nyttigt bröd med frön och nötter!

Jag bakade ju mitt goda bröd för några dagar sedan med nötter i som jag tipsade er om, hittade ett liknade recept nu som jag ska testa, denna gången även med gojibär... men är osäker på om jag ska ta bort dem eller inte.. eftersom jag inte är de största fanet över torkad frukt i bröd.. och russin är något av det jag hatar mest i hela världen!! Så jag vet inte riktigt ,men här kommer iaf ett  tillnyttigt bröd recept! =)
Du behöver
4 dl linfrön
1 dl sesamfrön
100 g blandade nötter
1 dl torkade gojibär
50 g kruskakli
2 tsk bakpulver
1½ msk brödkryddor
50 g smält smör
1 dl creme fraiche 15%
250 g keso naturell
6 ägg
Dekoration:
2 msk solrosfrön
Sätt ugnen på 175 g.
Blanda alla ingredienser i en bunke och rör om ordentligt och häll över i en bakplåtsklädd brödform. (Jag brukar smöra formen och sedan klä den med ett bakplåtspapper)
Strö över solroskärnorna och sätt in på nedersta falsen i ca 1 timme.
4 dl linfrön
1 dl sesamfrön
150- 200 g blandade nötter ( jag kommer ha cashewnötter och valnöter )
1 dl torkade gojibär ( om du vill )
50 g kruskakli
2 tsk bakpulver
1½ msk brödkryddor
50 g smält smör
1 dl creme fraiche 15%
250 g keso naturell
6 ägg
Dekoration:
2 msk sesamfrön
Gör så här
Sätt ugnen på 175 g.
Blanda alla ingredienser i en bunke och rör om ordentligt och häll över i en smörad  brödform som du sedan häller i sesamkärnor i.
Strö över sesamkärnorna och sätt in på nedersta falsen i ca 1 timme.

Recept och bild taget från http://www.alltforforaldrar.se/56kilo

Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback