Tanken slog mig, min egna nyttiga glass!

Hola quapa! Vet ni vad? När jag satt och kollade på lite recept om hemmagjord glass fick jag världens idee.. det var nämligen en person som gjort en nyttig version av Ben and Jerrys cookie dough.
Hon använde sig endast av :
kesella ( 1%) lätt
en halv banan
1 tsk kakao
en mellanmålskaka som jag la upp receptet på innan som kommer ifrån Pt Fias blogg.
Hon blandade ihop kesellan, mosade bananen och kakoen , och smulade över mellanmålskakan.
Blandade ordentligt och ställde in i frysen! Wips så har du en nyttig glass som faktiskt ser ut som Ben and Jerrys Cookie dough men en grymt nyttigare version, jag vet inte hur det smakar men absolut något man ska testa..

Men sen kom jag på varför inte hitta på en egen? För denna tjejen kom på denna iden helt själv och efter 5 minuter kom jag på en perfekt blandning i mitt lilla huvud, här kommer min ide :
Du Behöver:
1 burk kesella vanilj
1 smulad Mellanmålskaka länken till receptet har ni här : http://ccfoodfunnies.blogg.se/2012/january/tipseletips.html
1 tsk kakao
1 Banan ( kan tas väck)
Lite kokos flingor
Gör så här
Om man vill ha i tex något sött, så är hackad Marabou mjölkchoklad eller varför inte Marabou digestive ett bra tips! Gillar man nötter som jag , så lägg i lite hackade cashewnötter! Inget farligt i dom inte :) Och ni kan byta ut mellanmålskakan mot digestivekex som du smular ner.
Gör exakt som ovanför, blanda ihop allting och ställ i frysen ca en 1 timme, och ännu en gång har du en nyttigare glass! Detta måste jag såklart testa till helgen och se om det faktiskt är gott, men hur kan det inte vara gott? Vanilj kesella är så grymt gott och ni måste absolut testa det om ni har missat de.. Ibland lönar det sig att användda fantasin, vad tror ni om min egna glassblaning? Skulle vara roligt om ni testade detta och sedan skrev vad ni tyckte! Mitt egna resultat kommer upp i helgen om jag hinner göra denna glassen. Hoppas på det!

Jag kommer testa utan maraboun och digestiven men jag kan tänka mig att det är gott att blanda ner lite hackad marabou och ta digestive kex istället för mellanmålskakorna, de är helt efter vad man vill ha! Testa er fram!


Kommentarer
Anonym

blanda kesella(1%) med tinade hallon & blåbär samt lite kokosflingor, smakar precis som glass och passar utmärkt till både frukost och mellanmål! :)



2012-01-27 @ 11:58:10
clara och carro SVAR!

svar anonym : Åh tack så mycket för tipset det låter hur smarrigt som helst! Det ska jag testa!! Tack så mycket! Kramisar :)



Blogg: http://ccfoodfunnies.blogg.se/
2012-01-27 @ 17:52:32




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback