Åt nyss världens godaste kombination..

Hej allihopa! Ni vet havreplättarna som både jag och Clara har testat nu den senaste veckan ? :) Idag testade jag att ha på vaniljkesella för första gången.. och jag säger bara HERREGUD vad gott! Hade en klick vanilj kesella och några skivor banan, blev otroligt gott och dessutom är det nyttigt! Detta är nog något av min nya favorit. Ni måste verkligen testa detta! Slänger in receptet på havreplättarna igen!
KRAM CARRO!
Du behöver:
1 dl havregryn fullkorn från AXA som du mixar så att det blir som mjöl ( jag använde mig av en stavmier, funkade uttmärkt! )
3 ägg
1 dl mjölk
salt
Gör så här :
Mixa havregrynet så att det blir som mjöl, blanda samma havregrynen, äggen , mjölket och lite salt till en smet! Stek på platan i lite olja så plättarna får färg på båda sidorna! Färdigt. Hur lätt, gott och nyttigt som helst! Serevera med vad du vill, i mitt fall som idag blev det kesella vanilj och banan!



Ps. Någon frågade om man kan kontakta oss via mail. Självklart kan ni det om ni har några frågor osv!
[email protected]
[email protected]


Recept på havreplättarna:
1 dl havregryn som du mixar så att det blir som mjöl ( jag använde mig av en stavmier, funkade uttmärkt! )
3 ägg
1 dl mjölk
salt
Mixa havregrynet så att det blir som mjöl, blanda samma havregrynen, äggen , mjölket och lite salt till en smet! Stek på platan i lite olja så plättarna får färg på båda sidorna! Färdigt. Hur lätt, gott och nyttigt som helst

Kommentarer
emelie

innehåller vanilj kesellan mycket kcal? för jag hittar inte den i "lätt" som vanlig naturell kesella finns i.. :(



2012-03-28 @ 19:28:48
Clara o carros receptblogg svar!

Svar Emelie : VAnilj kesella innehåller mer kalorier än vanlig kesella och lätt kesellan. Tyvär finns den inte i en lättare variant vilket är väldigt synd !! Vanilj kesellan ärnju lite mer åt efterrätts hållet men det är inte speciellt onyttigt !! :) men de innehåller så här mycket per 100 g :

Protein 7,5 g

Kolhydrat 18 g

Fett 7,5 g

Kalorier 160

Alltså 160 per 100 gram ! :D vilket betyder att hela burken innehåller 400 kcl !

Kram Clara och Carro !!



Blogg: http://ccfoodfunnies.blogg.se/
2012-03-28 @ 20:49:47




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback