Kyckling med vitlök och baconsås!

Vår ute, vår inne!
MÅNDAG, 26 MARS, 2012 BY ÅSE · 7 KOMMENTARER
I 2 år har jag suktat efter Bruka Designs härligt rosa tallrikar och i dag fick mattallrikar och assietter flytta hem till mig! Kan tänka mig de djupa ”pasta” tallrikarna också ;) Även en ljuslila Iittalla lykta och två små lila kiwilyktor. Härligt vårfräscht!!
I morgon blir det Les Mills Shabam kl 10:15 med syrran – tjohoooo!! Blir rejält med träning i veckan!! Shabam, CX worx, styrka och cardio och sedan åker jag till Hälsokonventet i STHLM på fredag och det blir en hel del träning där!
Kanske gillar du:
LCHF VÃ¥fflor
En sådan där dag.
Fredagsbabbel!
Periodisk fasta och ny skinnjacka!
LinkWithin
ARKIVERAD UNDER: SHOPPING, TRÄNING ·
Låna gärna mina recept (är det någon annans recept så står det i inlägget) till era bloggar etc, men ange hemskt gärna källan så fler kan hitta hit! Mina bilder vill jag dock ska stanna här. Tack på förhand!
Periodisk fasta och ny skinnjacka!
MÅNDAG, 26 MARS, 2012 BY ÅSE · 25 KOMMENTARER
Vilket vårväder det är!!!!! Helt underbart!!
Jag har haft både journalist/fotograf och syrran här nu på förmiddagen. Sis och jag åt brunch tillsammans, en härlig mozzarellaomelett!! Jag har börjat med periodisk fasta nu (16/8), superspännande!! Ni kan läsa mer om det här och här.
Jag gör det dels i utbildningssyfte och för att jag tror att det är ett bra naturligt sätt att äta och sedan för att se om det hjälper mig i formtoppning. Har ni erfarenhet av periodisk fasta? (intermittent fasting) Gärna i LCHF kombination. Jag har hört många bra erfarenheter hittills.
Att äta bara 2 gånger per dag hjälper många att gå ner i vikt som står still på LCHF (krävs att man ätit sin kropp trygg först med tre måltider per dag i några månader!!) men att det även hjälper NÄR man äter är intressant.
Skinnjackan hör våren till! Så i fredags köpte jag en ny för mitt årsbonus på H&M. Love it!! Passar mina cognacbruna stövlar bl.a.
Kanske gillar du:
Fredagsbabbel!
En sådan där dag.
Tacofredag! Kycklingwrap (LCHF)
Vår ute, vår inne!
LinkWithin
ARKIVERAD UNDER: LCHF, SHOPPING ·
Låna gärna mina recept (är det någon annans recept så står det i inlägget) till era bloggar etc, men ange hemskt gärna källan så fler kan hitta hit! Mina bilder vill jag dock ska stanna här. Tack på förhand!
Laxrullar
MÅNDAG, 26 MARS, 2012 BY ÅSE · 4 KOMMENTARER
Detta är en klassiker som alltid fungerar! Som tilltugg till ett gott glas bubbel är dessa så goda!Passar utmärkt i en LCHF livsstil!
200 gram kallrökt lax
1 burk färskost (jag hade cantadou pepparrot)
Lite creme fraiche
Ev ruccola
Rör ihop ost och creme fraiche, smaka av med lite peppar. Bred på skivorna (jag överlappade hälften av skivorna och bredde röran på), strö lite ruccola på och rulla ihop. Skär sedan i rullar med vass kniv.
Kanske gillar du:
Tacofredag! Kycklingwrap (LCHF)
En sådan där dag.
Fredagsbabbel!
Periodisk fasta och ny skinnjacka!
LinkWithin
ARKIVERAD UNDER: FISK, RECEPT, TILLBEHÖR, ÖVRIGT ·
Låna gärna mina recept (är det någon annans recept så står det i inlägget) till era bloggar etc, men ange hemskt gärna källan så fler kan hitta hit! Mina bilder vill jag dock ska stanna här. Tack på förhand!
VINNARE – Cantadou
SÖNDAG, 25 MARS, 2012 BY ÅSE · 1 KOMMENTAR
Det läskas i munnen på mig när jag läser alla era smaskiga recept!! Det är ett flertal som jag ska prova!! =) Tack!!
Vinnaren är dock bara en och det är:
Linruz
Vår absoluta favvo är:
4 peppars Lövbiff
Strimla lövbiff och gul lök. Fräs upp i stekpanna.
Strimla gul och röd paprika och dela färska champinjoner i fyra delar.
Blanda ner detta i lök och köttfräset.
När champinjoner och paprika mjuknat till något i värmen rör du ner en förpackning Cantadou 4 peppar. Toppa med grädde och låt stå och småputtra i några minuter.
Sagolikt smarrigt och otroligt lätt att göra.
Kram kram Lina
GRATTIS!!! Maila mig på ase (at) 56kilo.se så kommer Cantadou checkar på posten! ;)
Kanske gillar du:
VINNARE – Klaras nya kokbok
En sådan där dag.
Tacofredag! Kycklingwrap (LCHF)
Fredagsbabbel!
LinkWithin
ARKIVERAD UNDER: SPONSRADE TÄVLINGAR! ·
Låna gärna mina recept (är det någon annans recept så står det i inlägget) till era bloggar etc, men ange hemskt gärna källan så fler kan hitta hit! Mina bilder vill jag dock ska stanna här. Tack på förhand!
Kyckling med krämig vitlök och baconsås
SÖNDAG, 25 MARS, 2012 BY ÅSE · 3 KOMMENTARER
I går hade vi Daniels bästa vän här och hans flickvän och det ramlade in så många goda Cantadourecept här så jag tog sonika det sista som hade ramlat in, för det lät så gott! Tack! Det blev otroligt gott!!
4-6 personer
1 kilo färsk kycklingfilé (6 filéer)
3 dl vispgrädde
2 dl creme fraiche
1-2 vitlöksklyfta
1 paprika
1 1/2 paket bacon
Tamarisoja
1 paket Cantadou vitlök och örter
salt, peppar efter smak
Sätt ugnen på 200 grader
Lägg putsade kycklingfiléer i form, salt och peppra. Stek upp bacon och fördela ovanpå. Skär paprika i ringar och fördela ovanpå baconet. Vispa ihop färskosten, grädden och creme fraichen i kastrull och hetta upp. Smaka av med soja och salt och peppar. Häll över kycklingen och ställ in i ugnen ca 30 minuter.
Jag serverade med gräddstuvad vitkål och en god fetaostsallad!
Här kommer ett smarrigt recept som påminner om den ostfyllda baconlindade kycklingen.Men detta är en typ utav gratäng/paj! Den har ungefär samma sak för även i detta recept ingår cantadou osten med vitlök och örter, och det är ju sjukt gott!
4-6 personer
1 kilo färsk kycklingfilé (6 filéer)
3 dl vispgrädde
2 dl creme fraiche
1-2 vitlöksklyfta
1 paprika
1 1/2 paket bacon
Tamarisoja
1 paket Cantadou vitlök och örter
salt, peppar efter smak
Gör så här :
Sätt ugnen på 200 grader
Lägg putsade kycklingfiléer i form, salt och peppra. Stek upp bacon och fördela ovanpå. Skär paprika i ringar och fördela ovanpå baconet. Vispa ihop färskosten, grädden och creme fraichen i kastrull och hetta upp. Smaka av med soja och salt och peppar. Häll över kycklingen och ställ in i ugnen ca 30 minuter.
Servera med vad du vill!


Kommentarer
Felicia

Svar: Ja du, naturgodis är ju bäst =) Är oxå helt besatt! Farligt!



Blogg: http://storasysteralskarmode.blogg.se/
2012-03-27 @ 21:25:39
Julia - Matblogg

Svar: Jag har faktist aldrig bakat surdegsbröd själv. Ska absolut testa det. Blir dock alltid gamla vanliga brödet jag gör i massa varianter hehe. Detta brödet är köpt på marknad och var smak av rosmarin och havsalt. JÄTTE gott bröd verkligen. Vi köpte typ JÄTTE många limpor på en julmarknad i vintras och detta var sista biten jag rotade fram i fysen :).



Blogg: http://ibland.nu/
2012-03-27 @ 22:17:32




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback