Protein, energi,näring & pigghet!

Hejsan ! :)
Japp som min rubrik lyder behöver jag all energi och proteiner som jag bara kan just nu.. skolan bokstavligen d.ö.d.a.r mig och det går inte en dag utan att jag känner mig så galet stressad och då är det viktigt med mycket energi och proteiner så nu tänker jag extra noga på att få i mig ordentligt med sådana saker. Det är viktigt att man är pigg och orkar när skolan är jobbig och man tränar en del.Och tur för mig som gillar nötter , jag kan äta lite extra av det för att få i mig en del proteiner och bra fetter. ( wiihooo :D ) Tips till er som inte vet vad ni ska ta när ni är lite sega! Idag när jag kom hem från skolan fick det då bli en stor energibomb bestående av Linfrö gröt som har blivit min nya favoritgröt! Jag använder mig av AXA sport havregryn.

Linfrö gröt : Gör precis som vanligt när du gör gröt, jag gör i mikron. Häll i 1 dl AXA sport havregryn, tillsätt 2 dl vatten och lite salt. Blanda sedan ner 2 msk linfrön beroende på hur mycket du vill ha, in i mikron ca 2-3 min på högsta värmen. Ta ut och blanda om!
Jag toppade med banan , kiwi, bär, kanel,mandlar och kokosflingor och till det tror jag nog att jag fick i mig 4 stora glas kaffe så nu är jag garanterat piggare kan jag lova er! :D
Kram Carro
Ett tips till er, är ni helt döda efter en skoldag eller något annat, då kan gröt med frukt och nötter verkligen pigga upp er! Lovar att det fungerar, undrar varför jag aldrig tänkt på det innan! Dessutom är linfrö gröt underbart gott!

Kommentarer
Sanna

Mums vad gott! Mandlar och banan är personliga favoriter!



Blogg: http://engnuttasocker.blogg.se/
2012-03-15 @ 16:24:20




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback