Super goda&nyttiga havreplättar!!

Hej bloggen! Jag hittade ett super gott recept hos denna tjejen http://fridaasp.blogg.se/ häromdagen på ett par nyttiga havreplättar och idag testade jag dem när jag kom hem från skolan! Riktigt goda och enligt mig godare än tex vanliga pannkakor. Dessutom är dom nyttiga!
Jag toppade med Kesella naturell och skivade bananer.
Hade jag haft lite nötter hemma som tex cashewnötter så hade jag verkligen haft det också! Jag kan tänka mig att det kan vara gott med lite kanel också!
Om du vill ha de lite sötare så kan du toppa med tex kesella vanilj eller kesella hallon! MUMS!
Tips på vad du kan ha tillsammans med dina havreplättar: Nötter, bär, frön, keso, kesella i olika smaker, kanel, kokosflingor. Ja du kan testa dig fram och se vad du gillar! Detta måste ni absolut testa :D

Recept på havreplättarna:
1 dl havregryn som du mixar så att det blir som mjöl ( jag använde mig av en stavmier, funkade uttmärkt! )
3 ägg
1 dl mjölk
salt
Mixa havregrynet så att det blir som mjöl, blanda samma havregrynen, äggen , mjölket och lite salt till en smet! Stek på platan i lite olja så plättarna får färg på båda sidorna! Färdigt. Hur lätt, gott och nyttigt som helst! :) Passar perfekt som ett litet mellanmål eller en lätt are lunch.
Fina va ?
KRAM CARRO

Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback