Vad kan man ha kesella till?

Det är en del som undrar vad man kan ha kesella till och vad kesella är för något! Svaret är att man faktiskt kan ha kesella till nästan vad som helst och att i grunden är det faktiskt en färsk ost, men en väldigt nyttig ost som är rinande!

Som ni kanske vet finns kesella i en del smaker.Det finns några smaker som är riktade mer mot 'efterätts hållet' som tex  Kesella vanilj, Kesella Hallon , Kesella citrus och Kesella Rabarber. Men bara för att dessa är lite sötare i smaken än Kesella orginal så är dessa inte onyttiga! Tvärtom.. dom innehåller inte mycket socker och har ett lågt kalorinnehåll. Så om du vill ta dig kesella som tex kvällsgodis så är det absolut inget farligt! Tvärtom!


Ett riktigt gott tips är att  kesella vanilj är så otroligt gott att ha att doppa frukt i , som att tex ha som ett lite nyttigare fredagssnacks! Det smakar verkligen som vanilj och jag tycker det är en riktig höjdare, att doppa jordgubbar och bananer kan vara något av det godaste som finns! Man får helt enkelt använda sin fantasi lite ! Man kan använda lite kesella hallon i en smoothie, eller varför inte i yoghurten? Det går jätte bra att blanda ner kesella i vanlig yoghurt, blanda ner det i keso går också jätte bra! Och man kan ha en klick kesella på gröten.
Sen finns det den vanliga varianten av kesella naturell som man också kan ha till vad som helst !Men denna typen är mest till för matlagning men det smakar ungefär som en blandning av yoghurt/cremefraiche.
Passar super bra att ha i matlagning, bröd, i såser och dressingar. Man kan även göra kesellakaka, man kan göra pankakor på kesella och det är även super gott att ha en klick kesella brevid sina pankakor. Ja kan sitta här i timmar och skriva om vad man kan ha kesella till!
Sen vet jag att det är många som gillar att ta en burk vanlig Kesella naturell och blanda ner lite olika bär/frukter/nötter och äta det som vanlig yoghurt! Har testat detta en gång och tycker också att det var ganska gott! Det är en favorit hos många bloggare som jag läser!

Jag hinner inte slänga in några recpept just nu men jag lovar att jag ska försöka ge er lite recept / tips om kesella nu i veckan ! :) Jag har ju faktiskt ganska många på lager så det är jätte roligt att man får frågor om sådant man faktiskt tycker är gott occh kan lite om !
Skulle ni tycka det var intressant ? Jag hoppas att ni fick er en liten överblick på vad kesella egentligen är för något. Och det är många som verkligen älskar denna produkten just för att den både är god, och grymt nyttig ! Många idrotts människor äter kesella. Ni kanske också gillar det ! Själv älskar jag det !

 

KRAM CARRO :D

Kommentarer
Anonym

Tips på hur man gör pankakor på kesella? (a) (Y)



2012-03-19 @ 20:29:39
Jessica

Har ni något bra tips på vad man kan äta om man, tyvärr, småäter? :)



Blogg: http://jessicaasandberg.blogg.se/
2012-03-19 @ 23:16:38




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback