Kokoskladdkaka!

Till en långpanna fylld med kakor behöver du dessa ingredienser till chokladsmeten4 st ägg3 dl strösocker2 dl muscovadosocker2 tsk vaniljsocker2 krm salt1 dl kakao3 dl mjöl200 g smör eller margarin.

Smält smöret. Vispa ägg & socker pösigt. Blanda samman mjöl, kakao, vaniljsocker & salt ordentligt. Rör ner i äggsmeten. Tillsätt sedan det smälta smöret. Rör till en jämn smet. Bred ut smeten i en långpanna med bakplåtspapper. Grädda mitt i ugnen i 200 grader i 15 min.

Till kokosglasyren behöver du dessa ingredienser: 200 g kokos (eller 100 g kokos & 100 g hackade nötter) 1 dl sirap2 dl strösöcker1 ½ dl grädde75 g smöreller margarin.

Blanda samman alla ing. i en kastrull. Låt koka upp & sjuda i ca 5 min. Bred glasyren över den gräddade chokladkakan & grädda kakan i ytterligare 10 min tills glasyren får en gyllene färg. Låt svalna & skär sedan till små trianglar.



ser kanske inte så jättegoda ut men de är dom! :)

Kommentarer
Anonym

åååååh dom e skit goda :D gillar eran blogg, fortsätt så :D



2012-04-10 @ 17:57:25
Clara&Carros receptblogg SVAR

svar anonym : Ja visst är dem !! :D Super smarriga! Hehe tack vad glada vi blir de är alltid kul med snälla och positiva kommentarer, tusen tack!! :D



Blogg: http://ccfoodfunnies.blogg.se/
2012-04-10 @ 18:54:19




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback