FRANSK kycklinggryta

Innan har jag tipsat om en av mina favorit rätter som är italienska kycklinggrytan! Hittade ett recept med ingredienser som jag älskar men däremot är från Frankrike! Så det ska testas :) Här är receptet till er, och även mig som måste testa!
Till två personer behöver du :
2 st kycklingfiléer
2 krm salt
1 krm svartpeppar
0,5 msk olivolja
75 g chèvreost
2 dl lätt crème fraiche, (15 %) eller fraiche (5 %)
0,5 dl vatten
2 st tomater
1 tsk färsk dragon, eller 0,5 tsk torkad
2 st kycklingfiléer
2 krm salt
1 krm svartpeppar
0,5 msk olivolja
75 g chèvreost
2 dl lätt crème fraiche, (15 %) eller fraiche (5 %)
0,5 dl  vatten
2 st tomater
1 tsk färsk dragon, eller 0,5 tsk torkad
Garnering :
Färsk dragon
1. Skär kycklingfiléerna i 4-5 bitar, salta och peppra. Bryn dem runt om i olja ca 5 minuter. Smula ner osten och tillsätt crème fraiche och vatten. Sjud ca 1 minut.
2. Skär tomaterna i bitar, tillsätt dem samt grovt hackad dragon och låt allt bli genomvarmt.
3. Garnera med dragon. Servera med vad du gillar! Pasta , sallad, ris osv!
Recept och bild från alltommat!


Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback