Linfrögröt

Godmorgon! Uppe med tuppen nu när vi ska till Göteborg över dagen med klassen. Då behövs en bra frukost! För mig blev det en kopp kaffe, en halv grape frukt..( underbara! )
Sedan blev det linfrö gröt och hdet har jag lagt ut recept på innan, men här kommer det igen :
Linfrögröt
Koka upp 1 dl havregryn, 1 msk linfrö och 2,5 dl mjölk/vatten tills det får en lagom grötig konsistens. Servera med färskt/torkad frukt, sylt, nötter, keso/kesella eller mjölk.
Linfrögröt
Koka upp 1 dl havregryn, 1 msk linfrö och 2,5 dl vatten tills det får en lagom grötig konsistens. Servera med färskt/torkad frukt, sylt, nötter, keso/kesella eller mjölk.
Ni ville ha nyttiga frukost tips , så då kan jag verkligen rekomendera linfrögröt!! Hur gott som helst. Jag toppar min gröt med kanel och bananer ! Vad har ni på eran gröt?
Tipsigt: Stekt gröt är ännu godare än vanlig enligt mig! Så om du vill göra det så gör du färdigt gröten dagen innan, ställer in i kyskåpet över natten och steker den i fyrkanter på morgonen tills den fått färg. GOTT som bara den! Kramisar Carro

Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback