Omelett!

Dagens kvällsmat blev omelett med en god sallad! Hur lätt och framförallt sjukt gott!! Innan har jag alltid skippat att lägga i saker men nu så tipsade Emma mig om att det är super gott att lägga i massa olika gottit.
Jag hade i :
soltorkade tomater
salami
fetaost
basilika,
bladspenat
peppar.
Brevid det blev det en god sallad med blad spenat, feta ost och paprika.
Blanda 2 ägg och 2 msk mjölk i en bunke och tillsätt lite salt och peppar, rör om lite lätt.
Häll över smeten i ett stekhjärn med smält margarin i och bred ut smeten över plattans yta, lägg i allting som du vill ha i !  Tex blandspenat, basilika, salami, paprika ,soltorkade tomater ,feta ost, brocoli, tomater, peppar, vitlökskryddor .. ja vad du vill! Låt sedan allt steka tills omeletten börjar stelna! Klart! SUPER GOTT

När omeletten var på plattan! =)


Detta var riktigt super gott , tur man har sina bästa vänner som tipsar om bra mat eller hur? Testa detta om ni inte gjort det!! =) Sjukt god och lätt mat.. tror nästan jag vill ha det imorgon med men jag får se! :) Nu ska jag skriva ett inläg som jag sa att jag skulle göra innan , och det handlar om glass!!
Kramar Carro


Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback