Bakat bröd!

Godmorgon allihopa! Underbart med Påsklov eller hur? :D
Vilket fall som helst så tänkte jag vara lite snäll idag och baka något till soppan ikväll och det fick bli mitt favorit bröd som var en evighetsen jag gjorde!  På bilderna ser ni resultatet, hur det smakar får ni dock veta senare ikväll efter vi har ätit det!
KRAM CARRO
Här kommer receptet :
Ingredienser
3 dl dinkel fullkornsmjöl
3 dl rågmjöl
½ dl linfrö
½ dl solrosfrön
½ dl pumpafrön
2 dl blandade nötter valnötter &cashew nötter använde jag, och det är det godaste! Hacka dem om du inte vill ha så stora bitar.
1 tsk salt
6 dl yoghurt, naturell
1½ tsk bikarbonat
Gör så här
Ugn 175°
Smörj en avlång form, bröa med sesamfrö.
Grädda i nedre delen av ugnen i cirka 40-45 minuter
Rör ihop alla ingredienser i en skål. Lägg över i formen.
Ingredienser
3 dl dinkel fullkornsmjöl
3 dl rågmjöl
½ dl linfrö
½ dl solrosfrön
½ dl pumpafrön
2 dl blandade nötter valnötter &cashew nötter använde jag, och det är det godaste! Hacka dem om du inte vill ha så stora bitar.
1 tsk salt
6 dl yoghurt, naturell
1½ tsk bikarbonat
Gör så här
Ugn 175°
Smörj en avlång form, bröa med sesamfrö.
Rör ihop alla ingredienser i en skål. Lägg över i formen
Grädda i nedre delen av ugnen i cirka 40-45 minuter. Klart!

Kommentarer
alexandra

sv; ja det var riktigt smaskigt;)



Blogg: http://aleeksolausson.blogg.se/
2012-04-02 @ 16:41:35
Ida

Ska ni ät mycket godis i påsk eller bytar ni ut godis mot naturgodis ?:)



2012-04-02 @ 20:52:19
Clara&Carros receptblogg SVAR

svar Ida: Det varierar ju olika , jag äter endast naturgodis för jag tycker om det mycket mer än annat godis därför blir det bara naturgodis för mig ( Carro) men man ska ju äta det man tycker är gott! :) kramar!



Blogg: http://ccfoodfunnies.blogg.se/
2012-04-02 @ 20:57:19




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback