Örtagårdssås med lax!

Vill ni ha världens godaste sås till er lax? Då är det ABOLSUT denna såsen ni ska göra! Finns tusen olika såser till lax men denna slår verkligen alla !! Det var denna såsen jag åt till laxen i förgår som jag la ut bild på men inget recpet så tänkte dela med mig av världens godaste recept till er nu !
Örtagårdssås
Du behöver:
1 burk majonäs ( 400 g )
2-3 dl gräddfil
1 ask kryddkrasse
1/2 dl hackad gräslök
1 dl hackad persilja
1 dl hackad dill
1/2 tsk krossad rosmarin
1 kryddmått vitpeppar
2 kryddmått paprikapulver
2 kryddmått salt

Gör så här :
Hacka och skär allt det gröna fint . Krossa rosmrin i en mortel.
Blanda allt i den ordningen som det står i receptet. Gräddfilen rörs ner i majonäsen. INTE tvärtom. Såsen blir bäst om den får stå och mogna i övertäckt burk i kylskåpet över natten. Klar!!
Till denna såsen ska ni absolut testa den bästa laxen, nämligen VARMRÖKT lax som är på min bild! Så galet gott med en smarrig sallad eller om ni vill ha potatis!! :) Ett super tips , detta var min favorit rätt för några årsedan och var galen i denna såsen när jag kanske var 10 år, vi åt alltid detta på min födelsedag hehe ! Testa !
KRAM CARRO

Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback