Scones med cashewnötter

Sholahopp!! Hoppas allt är bra med er :)
Igår gjorde jag scones IGEN, det är ju så gott! Men jag testade att lägga i ca 2 dl hackade cashewnötter. Det blev väldigt väldigt gott , och älskar man nötter så är det ju bara att testa! Använde mig av grundreceptet på våra nyttiga scones men ändrade det lite.. har kommit på att jag inte gillar solrosfrön , så tog väck dem och tog mer linfrön! Så mitt recept såg ut så här igår :

Du behöver:
5 dl grahamsmjöl
2 tsk bakpulver
2 krm salt
1 ½ dl linfrön
1 dl solrosfrön
2 dl vatten
60 g margarin
Gör så här
Sätt ugnen på 225 grader.
Blanda i alla torra ingredienserna i en bunke, och sedan när du lägger i smöret så använd händerna och ''dega'' ihop degen och sist häller du i vattnet.
Dela degen på 2, så det blir två styckern jämn stora degklumar
Lägg ut dom på en plåt med bakplåtspapper och skär ett kors med en kniv på sconsens topp. In i ugnen ca 10-15 min (sätt plåten i mitten av ugen)
Du behöver:
5 dl grahamsmjöl
2 tsk bakpulver
2 krm salt
2,5 dl infrön
2 dl hackade cashewnötter
2,5 dl vatten
60 g margarin
Gör så här
Sätt ugnen på 225 grader.
Blanda i alla torra ingredienserna i en bunke, och sedan när du lägger i smöret så använd händerna och ''dega'' ihop degen och sist häller du i vattnet.
Dela degen på 2, så det blir två styckern jämn stora degklumar
Lägg ut dom på en plåt med bakplåtspapper och skär ett kors med en kniv på sconsens topp. In i ugnen ca 10-15 min (sätt plåten i mitten av ugen)


Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback