Tmmatsoppa och hemmagjorda knäckebröd!

Godkväll! :) Idag blev det en super god tomatsoppa till middag när jag kom hem från träningen. Nämligen mammas goda tomatsoppa! Och till det hade jag gjort lite hemmagjorda knäckebröd( såklart! ) innan jag stack och tränade. Och det var en god kombination! Jag bara äälskar knäckebröderna.. Ni som fortfarande inte gjort egna, testa testa!
Så här gör du tomatsoppan :
Sätt ugnen på 200 grader. Ta fram en plåt och häll i lite olivolja. Lägg i 1 kg färska tomater och salta och peppra. In i ugnen i ca 20 minuter tills skalet spricker. Under tiden finhackar du en gul lök, bryn sedan den i en djup stor kastrull i lite olivolja, pressa i 2 vitlöksklyftor och hacka i en halv purjolök som du bryner tillsammans med det andra. Salta och peppra. När tomaterna är klara i ugnen tar du ut plåten och skalar väck skalet på tomaterna med en kniv, man får ha lite tålamod. Lägg sedan i alla tomater i en bunke och mixa dom med en stavmixer. Häll sedan över dem mixade tomaterna i kastrullen där löken och det andra är, häll sedan i en 1 dl creme freiche och blanda. Häll i salt , peppar, oregano och basilka efter egen smak. Jag älskar ju kryddor så jag pepprade på en del i min talrik sedan hehe. Klart! :D

Underbara knäckebröd!! Beroendeframkallande? Japp!!

Kram Carro!


Kommentarer
Mikaela

Mina favvoknäcke. De bästa som finns! Saknar de en hel del nu när jag är i Sydamerika. Kram kram



Blogg: http://Mikksnilsson.devote.se
2012-02-29 @ 00:28:37




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback