Hemmagjord Ceasar dressing

Hejsan! Ibland så har man inte ceasar dressing hemma eller så vill man helt enkelt testa att göra en egen hemma. Fast egentligen så brukar min favorit på MAXI allltidddd vara slut.. vilket är så sjukt tråkigt., för den är ju så himla populär, vilket jag förstår för den är ju så galet god. Den smakar EXAKT som man vill att en ceasar dressing ska smaka. Häromdagen när mamma ringde och sa att den var slut så försökte hon hitta en annan man kunde köpa hem så vi testade en ny, men alla andra har vitlökssmak i sig och jag höll rent ut sagt på att spy när jag smakade den. Usch & fy och blä! När det gäller köpt dressing ja då är det Erik Lallerstedts ceasardressing som gäller och inget annat !

Tillbaka till hemmagjord dressing hehe, här kommer ett recept som du lätt kan slänga ihop hemma. Det ger ca 5 dl ceasardressing :)
Det här behöver du :
2 äggulor
1 msk dijonsenap
1 msk vitvinsvinäger
2 tsk pressad citronsaft
1 vitlöksklyfta
2 sardeller
3 dl rapsolja
½ dl finriven parmesanost
salt & peppar
vatten
Det här behöver du :
2 äggulorr.
1 msk dijonsenap
1 msk vitvinsvinäger
2 tsk pressad citronsaft
1 vitlöksklyfta
2 sardeller
3 dl rapsolja
½ dl finriven parmesanost
salt & peppar
vatten
GÖR SÅHÄR :
Använd mixerstav i en tillbringare. Lägg i äggulorna, sardellerna, vitlöken, senapen, vitvinsvinägern & citron. Mixa alltihopa slätt. Mät upp rapsoljan och tillsätt den i en fin strålen samtidigt som du fortsätter mixa. Tillsätt finriven parmesan och byt ut mix-munstycket mot vispen, eller vispa för hand. Det ska bli en tjockare vit kräm, likt majonäs. Späd dressingen med vatten och du vill ha den tunnare. Smaka av med salt & peppar.
Oj vad sugen jag blev på en cesarsallad nu.. så gott!
Hugs Carro!


Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback