Knäckebröds-Kvällsbak!

Godkväll på er ! Ikväll bakade jag knäckebröderna som vi lagt ut några gånger och dem blev galet goda! Haft en liten ' bakdag' idag när man är sjukis så finns det ju inte så mycket att göra men tacksamför att jag gjorde dessa! Hur smarriga som helst:) Dem blev jätte krispiga och knapriga och lite sådär sega ni vet.. . Något ni absolut måste testa och enkelt och smidigt är det också. Eftersom dem är gjorda på dinkelmjöl så är dem även lite nyttigare också! Så mycket godare än köpta knäckebröd. När ni har bakat dessa kommer ni aldrig mer vilja köpa färdiga kan jag lova! :D Jag använde mig av fantasin som vanligt och slängde även i detta upptill de vanliga receptet   : 1 dl rostade pumpakärnor, 0,5 dl hackade cashewnötter, och 1 dl extra linfrön!
KRAM FRÅN CARRO

Du behöver :
2 dl dinkelmjöl
0,5 dl linfrön
1 dl sesamfrön
1 dl solrosfrön
0,5 dl rapsolja
2 dl kokande vatten
flingsalt
Gör så här:
Blanda samman alla ingridienser och tillsätt lite salt. Bred därefter ut smeten på en plåt med bakplåtspapper och strö över lite flingsalt. Grädda i ugnen i ca. 1 timme på 150 C
Du behöver :
2 dl dinkelmjöl
0,5 dl linfrön
1 dl sesamfrön
1 dl solrosfrön
0,5 dl rapsolja
2 dl kokande vatten
flingsalt
Jag la även i
1 dl rostade pumpakärnor ( om du vill )
0,5 dl hackade cashew ( om du vill )
1 dl extra linfrön ( om du vill! )
Gör så här:
Blanda samman alla ingridienser och tillsätt lite salt. Bred därefter ut smeten på en plåt med bakplåtspapper och strö över lite flingsalt. Jag rekomendera att ta lite mer flingsalt då det var mycket godare när man kände salt smaken !! Grädda i ugnen i ca. 1 timme på 150 C

Kommentarer
A

Skulle inte ni kunna sätta ihop en vecka eller åtminstone en dag hur ni äter? Helst nyttiga recept :)



2012-02-06 @ 23:08:15
CLARA OCH CARRO SVARAR

hmm, jo de skulle vi kanske kunna göra :) problemet är att vi äter inte alltid nyttigt haha, men vi kan sätta ihop lite olika nyttiga recept som man kan äta på dagarna? :)



Blogg: http://ccfoodfunnies.blogg.se/
2012-02-06 @ 23:16:52
A

Skulle vara toppen :)



2012-02-07 @ 12:56:44




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback