Den super goda saffranssoppan med fisk!

Igår när jag hade middag hemma hos mig fick tjejerna supergod saffranssoppa, 3 olika GI bröd, olika pålägg och god dricka, och dem gillade soppan som bara den!! Himla roligt, så här har ni receptet på världens godaste soppa, och då menar jag världens godaste.
Du behöver:
4 hg torskfile
4 hg laxfile
1/2 gul lök
1 msk smör
1 vitlöksklyfta
1,5 tsk tomapure
1,5 tsk salt
1 tsk timan
1 tsk basilika
2,5 tort vitt vin
1,5 fiskbulljongstärning
2 dl grädde
1 dl crem frech
2 dl vatten
1 gram saffran ( 2 paket )
3 hg skalade räkor
Så här gör du
Bryn lök i en kastrull så den blir glansig.
Lägg i purjolök, vitlök, tomatpure, salt, timjan och b
Igår när jag hade middag hemma hos mig fick tjejerna supergod saffranssoppa, 3 olika GI bröd, olika pålägg och god dricka, och dem gillade soppan som bara den!! Himla roligt, så här har ni receptet på världens godaste soppa, och då menar jag världens godaste.

Du behöver:
4 hg torskfile
4 hg laxfile
1/2 gul lök
1 msk smör
1 vitlöksklyfta
1,5 tsk tomapure
1,5 tsk salt
1 tsk timjan
1 tsk basilika
2,5 dl matlagnings tort vitt vin
1,5 fiskbulljongstärning
2 dl grädde
1 dl crem frech
2 dl vatten
1 gram saffran ( 2 paket )
3 hg skalade räkor
Så här gör du
Bryn lök i en kastrull så den blir glansig.
Lägg i purjolök, vitlök, tomatpure, salt, timjan och basilika.
Fräs i en kort stund.
Sen häller du i vinet och fiskbulljongstärningen och låt koka upp.
Häll i crem frech, grädden, vattnet och saffran.
Låt puttra i 15 minuter.
Lägg i torsken och laxen. Låt sjuda i 10 minuter. Lägg i räkorna i ca 1 minut och sen värmer du upp de så den blir varm! Klart!
Servera med vitlöks aoili och ett gott bröd!

Kommentarer
Mamma S

Hörde talas om denna och den ser verkligen läcker ut!



2012-01-16 @ 18:34:29
Anonym

mm.. verkar super god! (Y) men en liten fundering, hur mycket purjolök ska det vara i?



2012-02-04 @ 14:30:52




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback