Tack för hjälpen!!

Åh ni är ju underbara som kommenterade om brödet jag letade efter !! :D Tusen Tack snällaa ni !Ni gjorde mig en stor tjänst kan jag säga, underbara !  Nu blir det bakning till helgen vill jag lova. Focaccia var brödet jag sökte så sökte direkt på internet och vips så dök receptet upp och här är till er som inte har testat de !
Ingredienser
½ st rödlök, finhackad
1 msk olivolja, till stekning
1 krm torkad timjan
½ tsk salt
25 g jäst
3 dl vatten, ljummet 37 grader
1 msk olivolja
1 dl färsk parmesanost, riven
2 dl durumvete
5 dl vetemjöl, till bröd och utbakning, ca ½ dl
2 msk olivolja
2 tsk flingsalt
Ingredienser
½ st rödlök, finhackad   ( om man vill )
1 msk olivolja, till stekning
1 krm torkad timjan
½ tsk salt
25 g jäst
3 dl vatten, ljummet 37 grader
1 msk olivolja
1 dl färsk parmesanost, riven
2 dl durumvete
5 dl vetemjöl, till bröd och utbakning, ca ½ dl
2 msk olivolja
2 tsk flingsalt
Gör så här
Finhacka löken och fräs den utan att den får färg i en stekpanna med olja ca 2 min. Krydda med timjan och salt och ställ den att svalna något.
Rör ut jästen i ljummet vatten och blanda ner 1 msk olivolja, parmesanost, den stekta löken samt durumvetet.
Arbeta ner vetemjölet till en ganska lös deg.
Täck med bakduk och ställ att jäsa ca 40 min.
Tag upp degen på mjölat bakbord och knåda den smidig. Lägg den på en plåt med bakplåtspapper och forma till ett stort platt bröd ca 20x30 cm. Låt jäsa övertäckt ca 30 min. Sätt ugnen på 200°.
Gör fördjupningar i brödet med ett finger. Ringla 2 msk olja över brödet och strö på flingsalt. Grädda brödet i mitten av ugnen ca 30 min.
Låt svalna och avnjut det helst nybakat och ljummet.
Tusen tack ännu en gång till era kommentarer, kan säga att de brödet är nog det godaste som finns!! Lovely ! Kram kram!

Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback