LCHF PASTA MED RÄKOR

Shenis! Jag och Clara håller på med ett arbete i skolan om just dieter och kost och eftersom vi går in på LCHF och GI metoden så hittade jag ett recept när jag pluggade som såg grymt gott ut enligt LCHF! Du kan såklart använda dig av vanlig färskpasta också om det önskas! :)

Till 2-3 poritioner behöver du detta:
LCHF Pasta
400 gram skalade räkor
1 gul lök
1 paprika
0,5 röd chili
1 tsk sambal oelek
2 msk soja (jag använder Tamarisoja från Renée Voltaire)
2 msk tomatpuré
2 vitlöksklyftor
2 dl creme fraiche
1 dl grädde
0,5 dl vitt vin
1 dl riven parmesan
salt, peppar
LCHF Pasta
400 gram skalade räkor
1 gul lök
1 paprika
0,5 röd chili
1 tsk sambal oelek
2 msk soja (jag använder Tamarisoja från Renée Voltaire)
2 msk tomatpuré
2 vitlöksklyftor
2 dl creme fraiche
1 dl grädde
0,5 dl vitt vin
1 dl riven parmesan
salt, peppar
Finhacka vitlök, lök, paprika och chili och stek i lite smör eller kokosolja. Häll i creme fraiche, grädde och vin, smaksätt med sambal oelek, tomatpuré, salt och peppar, soja och låt sjuda en liten stund. Lägg i räkorna och hetta upp snabbt, ta bort från plattan och rör ner parmesan.Klart!! Servera blandat med pastan och det är super gott att ha Aioli till!! Mums :D
Kram Carro!


Kommentarer
Julia - Matblogg

Åååh jag klippte precis ut ett recept från iform med pasta och räkor och nu såg jag detta. Blir galet sugen på det :)!



Blogg: http://ibland.nu/
2012-03-16 @ 15:08:43
Sofie

Jag måste fråga, vad är det för skillnad på lchf pasta och vanlig pasta? Vad är det för ingredienser i den och var finns den att köpa? :)





Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback