Mina goda pepparkaksscones!

Igår kväll gjorde jag pepparkaksscones. ÅHHH vad gott det är! =) Man kan såklart göra scones enligt det vanliga receptet och lägga i pepparkakskryddor men jag tar mitt egna grund recept från början och lägger sen i pepparkakskryddor!

Du behöver:
4 dl grahamsmjöl
1 dl rågmjöl
70 g margarin
2,5 dl vatten
2 tsk bakpulver
2 krm salt
2,5 msk linfrön
4 dl rostade pumpakärnor
En hel påse Pepparkakskryddor ( en påse med färdig pepparkakskryddor )
Så här gör du !
Sätt ugnen på 225 grader.Blanda Grahmsmjölet, rågmjölet, bakpulvret,saltet, linfröna ,pumpakärnorna och pepparkakskryddorna i en bunke. ( Alla de torra ingredienserna först ) . Tärna sedan upp smöret i bitar och lägg ner, och häll sedan i vattnet! Nu är det dags att ta fram händerna :), ner i bunken och gegga ihop allt till en deg. Se till så att smöret är utdegat och inte ligger i klumpar. Fördela degen i 2 delar och platta ut på en plåt som 2 runda cirklar. Gör ett kors i båda och gör lite små hål med en gaffel. Om du vill kan du lägga på lite mer pumpakärnor som jag brukar! In i ugnen ca 14 minuter. Ta ut dem och låt dem svalna , och nu har du dina pepparkaksscones klara! MUMS :D Jätte gott med ost , gurka, julkorv, och något varmt o dircka till. Hoppas ni gillar dom! ;)
Innan de vart i ugnen!
Klara! Syns det att jag gillar pumpafrön?
KRAM FRÅN CARRO!

Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback