Seg och kladdig hallonpaj!

Igår när tjejerna var här så fick dem såklart efterrätt. Hallonpaj hade jag bakat.Tycker att den blev super fin eller vad tycker ni?  Här kommer receptet på den !
Kram Carro
Du behöver :
125 gram smör
1 1/2 dl strösocker
2 ägg
2 1/2 dl vetemjöl
1/2 tsk bakpulver
2 msk grädde
Garnering :
225 gram frysta blåbär
2 msk socker
Smör och ströbröd till formen
Gör så här :
Ställ ugnen 175 grader.
Smält smöret och låt det svalna. Vispa smöret och sockret med elvisp.
Vispa sedan ner ett ägg i taget, och rör ihop de  torra ingredienserna och rör ner i smeten, avsluta med grädden.
Klicka ut smeten i formen och strö över blåbären.
Du behöver :
125 gram smör
1 1/2 dl strösocker
2 ägg
2 1/2 dl vetemjöl
1/2 tsk bakpulver
2 msk grädde
Garnering :
225 gram frysta hallon
2 msk socker
Smör och kokosflingor till formen
Gör så här :
Ställ ugnen 175 grader.
Smält smöret och låt det svalna. Vispa smöret och sockret med elvisp.
Vispa sedan ner ett ägg i taget, och rör ihop de  torra ingredienserna och rör ner i smeten, avsluta med grädden.
Klicka ut smeten i formen och strö över hallonen och strö på lite socker. Sätt in i ugnen och låt grädda i ca 40-50 minuter.Ju kladdigare man vill ha den , desto mindre tid i ugnen men ca 45 var lagom för min!

Kommentarer
Greta

blir den här jättekladdig som en kladdkaka, eller mer som en sockerkaka? förstår givetvis att det beror på tiden i ugnen, men konsistensen och så, vad tycker ni? :) Ska göra en kaka och bjuda på, men vill inte att den ska bli som en kladdkaka, men heller inte lika "tråkig" som en sockerkaka :)



2012-04-09 @ 20:56:14
Clara&Carros receptblogg

Svar Greta : De beror såklart på som du säger hur länge du har inne den! Jag hade i den lite för länge så då blev den inte så jätte kladdig, jag tror 30-40 min gör så att den blir lite kladdigare! :D Men finns en lite kladdigare och godare variant som vi kan lägga in här på bloggen men denna är super god!! :D Kram!



Blogg: http://www.ccfoodfunnies.blogg.sew
2012-04-09 @ 21:26:57
Sanna

Yummie! Den såg riktigt god ut. Längtar så till somamren när jag ser bärpajer.



Blogg: http://engnuttasocker.blogg.se/
2012-04-10 @ 13:10:19
Greta

okej tack så mycket för svaret! :D jag tror jag prövar denna :D



2012-04-10 @ 17:37:16




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback