Tips!

Ibland har man lite brådis med maten som jag hade idag, tur som bara den hade jag hemma en super god Tomatsoppa som jag tipsat om innan, bara att sätta in i mikron och värma ! Klart på några mintuter :) Till det tog jag 2 scones bitar som blev över från imorse ( SUPER GOTT ATT DOPPAI SOPPAN)  då jag gjorde scones till min syster :) Dom blev GALET goda och lite kladdiga vilket jag gillar! Men tog lite extra vatten i smeten så dem blev lite kladdiga.
Soppan är absolut min nya favorit tomat soppa!  Och den kommer ifrån Kelda.
KRAM CARRO
Receptet på sconesen slänger jag in igen :
ugnen på 225 grader i ca 10-15 min
5 dl grahamsmjöl (funkar med vanligt också)
2 tsk bakpulver
2 krm salt
1 ½ dl linfrön
1 dl solrosfrön
2 dl vatten
60 g margarin
Gör så här
- blanda i alla torra ingredienserna i en bunke, och sedan när du lägger i smöret så använd händerna och ''dega'' ihop degen och sist häller du i vattnet.
- dela degen på 2, så det blir två styckern jämn stora degklumar
- lägg ut dom på en plåt med bakplåtspapper och skär ett kors med en kniv på sconsens topp. (sätt plåten i mitten av ugen)

Du behöver:
5 dl grahamsmjöl
2 tsk bakpulver
2 krm salt
1 ½ dl linfrön
1 dl solrosfrön
2 dl vatten
60 g margarin
Gör så här
Sätt ugnen på 225 grader.
Blanda i alla torra ingredienserna i en bunke, och sedan när du lägger i smöret så använd händerna och ''dega'' ihop degen och sist häller du i vattnet.
Dela degen på 2, så det blir två styckern jämn stora degklumar
Lägg ut dom på en plåt med bakplåtspapper och skär ett kors med en kniv på sconsens topp. In i ugnen ca 10-15 min (sätt plåten i mitten av ugen)

Kommentarer
Mikaela

Dessa måste jag testa :)



Blogg: http://Mikksnilsson.devote.se
2012-04-05 @ 00:04:12
Sanna

Som vanligt ser era bröd grymma ut!



Blogg: http://engnuttasocker.blogg.se/
2012-04-05 @ 10:33:54




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback