Världens godaste knäckebröd

Hejhej, inte varit någon rolig uppdatering från min sida idag har inte varit hemma på hela dagen men för någon stund sedan gjorde jag min och carros favorit knäckebröd, så nu är dom inne i ugen och ska snart tas ut!
Känner redan att jag längtar till morgondagens frukost för att äta dessa goingar! :D
Här har ni ett receptet ännu en gång, vet inte hur många gånger vi har skrivit de men alltid bra med lite uppfriskning? Sen till er som inte har testat dessa än, gör det!

Kram Clara

Du behöver :

2 dl dinkelmjöl

0,5 dl linfrön

1 dl sesamfrön

1 dl solrosfrön

0,5 dl rapsolja

2 dl kokande vatten

flingsalt

Gör så här:

Blanda samman alla ingridienser och tillsätt lite salt. Bred därefter ut smeten på en plåt med bakplåtspapper och strö över lite flingsalt. Grädda i ugnen i ca. 1 timme på 150 C.


Självklart kan du lägga i andra fröer, nötter eller något annat du vill ha i, sen brukar jag inte ta exata mått på fröerna häller bara i lite men receptet ovan är hur mycket man egentligen ska ta! :)



(tog en gammal bild från carros knäckebröd för mina är inne i ugnen just nu)

Kommentarer
Amanda

Kan ni inte bjuda hem era läsare på läsarfika eller middag? Vore

jättekul att få smaka era goda rätter!! :)

Tack för en inspirerande blogg <3



2012-04-04 @ 00:39:15




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback