Banan muffins med Marabou!

Som ni märkt är jag förtjust i bananer haha, brukar ofta testa att ta med det i olika bakningar / maträtter och hittade ett recept som lätt gott! Bananmuffins med Marabou och du behöver:

100 g smör
2 ägg
3 dl socker
2 väl mogna bananer
6 dl vetemjöl
1½ tsk bakpulver
½ tsk salt
200 g mjölkchoklad
1¾ dl filmjölk, gräddfil eller mjölk
100 g smör
2 ägg
3 dl socker
2 väl mogna bananer
6 dl vetemjöl
1½ tsk bakpulver
½ tsk salt
200 g mjölkchoklad
1¾ dl filmjölk, gräddfil eller mjölk
Smält smöret. Vispa ägg, socker och banan till en nästan jämn smet. Blanda ner alla torra ingredienser. Tillsätt smält smör och filmjölk/gräddfil/mjölk. Skär chokladen i grova bitar och vänd ner den i smeten.
Fördela smeten i muffinsformar, gärna placerade i en muffinsplåt. Grädda mitt i ugnen i 175 grader, ca 12-17 min (normalstora muffins) eller 20-25 min (stora muffins), kontrollera med en potatissticka om de är klara.

Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback