Behöver du en energikick?

Behöver du lite energi och inte vet vad du ska ta?De behöver vi alla ibland, speciellt jag !  Då har jag tips på energi powerbar som du kan ta som ett lite snacks då och då när du behöver dig en energikick! Super lätt och super gott. Och mycket godare än köpta :) Hoppas ni testar dem !
Ingredienser
2 dl havregryn
2 dl blandade nötter, fröer och kärnor
2 dl blandad torkad frukt
1 dl naturell yoghurt
2 tsk pepparkakskrydda*
1 msk honung
En nypa salt
Ingredienser
2 dl havregryn
2 dl blandade nötter, fröer och kärnor tex , valnöter , cashewnötter, pumpakärnor, sesamfrön
2 dl blandad torkad frukt ( jag gillar som sagt inte torkad frukt så jag tar lite mer nötter ! )
1 dl naturell yoghurt
2 tsk pepparkakskrydda
1 msk honung
En nypa salt
Gör så här
1. Sätt ugnen på 110˚C. Grovhacka nötterna och den torkade frukten.
2. Blanda med resten av ingredienserna i en bunke. Blanda ordentligt till en ”deg”.
3. Forma till snygga bars.
4. Lägg dem på smörpapper och grädda dem i ugnen ca 1½ timme.
5. Låt svalna och rulla sedan in varje bar i folie eller papper. Förvara torrt.
Nötter är fullt med viktiga vitaminer och ämnen som kroppen behöver! Så det är bara att hugga in :D

Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback