Scones lover!

Hallå allihopa! Jag är galen i scones och tycker det är så himla gott :) Och har ju testat en del olika, både vanliga vita scones, nyttigare scones med råg och grahamsmjöl, scones med frön o nötter, pepparkaks smak och saffranssmak men idag så hittade jag något som såg intressant ut =) Visste ni att man kunde göra scones i stekpanna? Hade jag ingen aning om men det låter gott! Jag har inte testat detta receptet ännu men jag ska absolut göra det snart... Tror det det är godare att steka scones än att grädda dem i ugnen ?  Det får man inte reda på om man inte testar!
Här är iallfall de roliga receptet jag hittade på Pickipickis blogg.
Stekpannescones med kardemumma och kanel
2 dl vetemjöl (dinkelsikt gick också fint)
1 tsk bakpulver
½ tsk salt
kardemummakärnor som stötts
kanel
ev lite socker (beroende på var på efterrättsskalan
man vill att sconesen ska hamna)
1 dl vatten
Stekpannescones med kardemumma och kanel
2 dl vetemjöl (dinkelsikt gick också fint)
1 tsk bakpulver
½ tsk salt
kardemummakärnor som stötts
kanel
1 dl vatten
Rör ihop alla ingredienser. Platta ut till en enda stor och rund (ungefär centimetertjock) scones. Stek i en torr stekpanna på medelvärme, på bägge sidor, tills dess sconsen är genomgräddad och har fin färg.


Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback