Det där med sötsug...Mina bästa tips.

Ja alla har vi det, från och till, ibland mycket ibland mindre. Och man vet ofta inte vad man ska ta om man blir sötsugen.. jag själv hade oerhört stora problem med detta ! Men alla människor har sötsug, vissa lite , vissa mer! Så det är fullt normalt :D Jag hade tänkt göra ett inlägg nu i veckan om olika saker du kan äta och ta istället för tex godis och bullar. Men här kommer iallfall lite tips som kan fungera om du har ett sötsug ganska ofta och dessa är mina egna bästa tips!

- Ibland räcker det med att dricka ett glas vatten. Funkar riktigt bra!

- Grönt te är jätte bra för människan och det är ett bra tips att ta istället.

- Nötter kan du ta om du känner att suget efter något brukar komma, ibland räcker det med ett par stycken.

- Fundera på hur sugen du egentligen är. Behöver du verkligen äta en godispåse för att du ska bli glad?

- Bär och frukt dämpar sötsuget ganska mycket och innehåller en ganska söt smak som gör att du ändå får i dig lite av det som din kropp ' skriker' efter.

- Ta något annat än godis/chips /kakor om suget kommer. Att man småäter är väldigt vanligt.. men ett första steg är alltid att byta ut småätandet mot något bra istället! Tips : Keso med bär eller kesella med bär. Eller varför inte göra dig en super god smoothie?

- Om du försöker hålla dig borta från sötsaker en längre tid så försvinner suget efter sig själv , och detta funkar verkligen! Tar du något sött varje dag vänjer sig kroppen vid detta och skriker efter mer varje dag.

- Får du ett ordentligt sötsug, testa att borsta tänderna. Då vet du att det inte kan vara så gott med en godis bit direkt efter.

- Har varit rätt inne på kesella nu, som jag skrev igår. Kesella Vanilj är något ni alla borde testa!! Det smakar sött , nästan som glass / vanilj och är super gott och hyffsat nyttigt. Testa detta jag lovar att ni kommer gilla det.

- Försök att unna dig ibland, det är roligare att längta efter något sött , istället för att äta det hela tiden! Bestämm dig på riktigt att du får äta något sött / godis en gång i veckan och försök håll dig till det! Vi är människor, vi behöver få njuta ibland också.

-I de flesta fall varar ett sockersug/ längtan bara 15 minuter. Försök vänta.

-Köp inte hem onyttiga saker t.ex godis om du vet att du har svårt att stå emot.


- Fundera på något annat , ta dig en dusch, gå ut på en promenad, ring en kompis och prata av dig. Tänk på något annat än sötsaker. Gör något du tycker är roligt!

Jag hoppas att ni fick er lite inspiration , dessa var mina egna personliga tips som jag tycker fungerar bra för mig. Vi är alla helt olika och har olika behov. Vissa saker fungerar jätte bra för vissa , medans det inte funkar för andra! Vi alla har våra behov och att kunna unna sig måste man göra för att leva! Men som sagt, ja tänkte göra ett inlägg om vad man kan äta istället för godis och sådant när sötsuget dyker upp..
KRAM CARRO

Kommentarer
Hanna I

Tack för tipsen bästa Carro! :)



2012-03-21 @ 20:07:19




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback