Min älskade ceasarsallad!

Hur överlycklig blir inte jag när mamma säger att jag ska ha älsklings salladen idag! Ceasarsalladen är svårslagen och jag älskar verkligen min blanding. Har lagt ut receptet innan men här kommer det igen ! I min cesarsallad har jag :
Ruccolasallad
Coctailtomater
Hyvladparmesan ost
Bacon
Kyckling
Hemmagjorda krutonger
Peppar
Ceasardressing (Erik Lallerstedts ceasardressing såklart! )
Kycklingen : Stek kycklingfilen i en panna med margarin och sätt på  högsta värme några minuter ( ca 10-15) så den får fin färg på båda sidorna. Sedan sänker du värmen och steker den i ca en halvtimme. Kolla så att den inte är rosa inuti! Peppra med peppar och oregano på kycklingen medans du steker den! Smaka en liten bit innan du stänger av plattan så du vet att du tycker om den och att den är klar!
Hemmagjorda krutonger: Häll olivolja i en stekpanna så de täcker ytan och sätt på högsta värmen och pressa i några vitlöksklyftor. Skär valfrit bröd i remsor eller fyrkanter och lägg ner i plattan. Peppra med peppar och oregano efter egen smak! Rosta dem på mellanvärme tills du tycker dem börjar se klara ut. Klart!
Blanda ihop allting och ta ceasardressingen brevid i en liten skål och NJUT!!! Denna rätten går inte annat än älska!

Visst ser den god ut? De kan jag lova er att den var!

KRAM CARRO!

Kommentarer
Mikis

Jag ska äta ceasarsallad idag faktiskt! (Heheh, har inte ätit middag än, min pojkvän och jag ska äta en jättesen middag för han kommer hem om ett tag så nu är JÄTTEHUNGRIG...!! Supé snarare än middag kanske?)



I min Ceasarsallad har jag

Romansallat

Kokt ägg

Skivade quornfiléer marinerade i honung (istället för kyckling)

Parmesanost

Ej hemmagjorda krutonger

Och så har han Ceasardressing och jag Salladsdressing för att jag tycker att det är godare :p



Kan han inte komma hem snaaart!



2012-03-01 @ 21:29:36




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback