Är du småhungrig? Mina tips!

Ja frågan om vad man ska ta när man är sugen på något gott / snacks /småäter har dykt upp ett antal gånger..
Tänk på att ibland är du inte hungrig , ibland är du bara sugen och behöver inte ta något. Men här kommer ett lite inlägg om vad du just kan ta om du är lite småhungrig på dagen. Jag skriver inte upp mängden du ska ta, utan tipsar bara om vad som kan vara smidigt att ta när du är lite sugen!

Om vi börjar med vad man kan ta mitt pådagen om man är lite hungrig eller sugen på något så kan jag rekomendera:


- En liten skål med keso. Jätte gott, nyttigt och man kan variera det med exakt vad man vill. Bär , frukter, nötter, kanel varma bär är bara några av många alternativ. Och du blir ganska mätt också. Så på så sätt dämpar du hungern / suget. Jag brukar alltid ta mig en skål med keso, banan och kanel. Det är så himla gott och så värt att testa om du missat det. Sen finns det ju nu dom färdiga förpacningarna som innehåller keso + bär och nötter som finns i nästan alla butiker.. Jag har bara smakat den med hasselnöter, tranbär och blåbär och jag gillade den skarpt!!

- Ta dig tiden och göra en god och härlig fruktsallad. Då är det bra om du har hemma frukter som du verkligen tycker om. Lyxa till det med goda frukter som annanas, banan, kiwi,melon ,päron, mango.. ta det du gillar! Inget sitter bättre än en kall fruktsallad !

-Hemmagjorda knäckebröd är något som jag tycker alla borde få testa någon gång. Så mycket godare enligt mig än köpt, och dessutom är dem nyttiga och luftiga. Jag bakar dem med jämna mellanrum här hemma och dem tar slut på en dag haha. Så himla gott. Så är du sugen eller lite småhungrig, ta dig ett hemmagjortknäckebröd med ett super gott pålägg. Super gott!! Tips på pålägg som jag gillar : salami + grönsaker.Receptet har ni här :http://ccfoodfunnies.blogg.se/2012/january/hemmagjort-knackebrod.html#comment
-Ett annat tips är att ta dig en skål med kesella och bär. Gott , nyttigt och enkelt.  Man kan ju ta vilken kesella smak som man gillar. Vill man ha det lite sötare så skulle jag absolut ta mig en fruktsallad och ta en klick kesella vanilj brevid. Ni måste testa kesella vanilj om ni inte gjort detta. Annars så kan man tex ta kesella Hallon och blanda ner lite bär nötter och frukt och blanda och äta direkt ur burken! Mättande och bra!
(bilden till höger är tagen ifrån http://melzan.blogg.se)
- Ta dig tiden och gör den en talrik havregrynsgröt och toppa med saker du tycker är gott. För någon vecka sedan gjorde jag fullkornsgröt och toppade med det mesta jag hade hemma vilket resulterade i en oerhört fin skål med gröt och dessutom var det världens godaste proteinbomb!!Gröt är super gott att toppa med : frukt, bär, nötter, kanel, kokos, kesella och olika frön.
-En skål med en god yoghurt och ett par smarriga flingor kan vara oslagbart iblabd. Ibland är det det enda som behövs. Mitt personliga tips är att ni ska testa blandingen med blåbärsyoghurt och AXA havreflakes.. jag är helt fast i det och kan äta hur mycket som helst av det. Och vill man ha kanel på så är det världens godaste kombination! Eller så toppar du med någon god frukt och lite annat smått och gott!
- Ta dig ett knäckebröd och lyxa till det med ett extra gott pålägg och gör en supersmarrig smoothie till det! Ganska mättande och du är inte hungrig på ett tag. Tips på pålägg är keso och advokado. Något ni måste testa om ni missat detta.

- Ta dig en skiva hembakat bröd och lägg på goda pålägg.. använd fantasin och gör en tråkig macka till något gott. Mitt absoluta favorit bröd som vi brukar baka här hemma har ni receptet på här :http://ccfoodfunnies.blogg.se/2012/january/baka-baka-baka-brod.html
Detta brödet är så galet gott.. innehåller massa frön och framförallt nötter som jag älskar!! Brukar alltid hälla i lite extra nötter.. tro mig. GOTT GOTT!

- Häromdagen testade jag ett par havreplättar som var galet goda och nyttiga!! La ut receptet på dem och jag hoppas ni verkligen testar dom, för jag är glad att jag faktiskt gjorde det! Toppa med en god kesella och frön , nötter och bär. Jag använde mig av kesella och banan. Nyttiga och goda!

KRAM FRÅN CARRO


Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback